Programadministratör - Trafikförvaltningen
Trafikförvaltningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trafikförvaltningen i Stockholm,
Upplands Väsby,
Nacka eller i
hela Sverige Vill du vara med och göra skillnad hos oss och våra kunder? Just nu söker vi en programadministratör för ett omgående och längre uppdrag hos vår kund Trafikförvaltningen.ArbetsuppgifterDina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden är:Identifiera administrativ information som berör projektmedlemmar och kommunicera denna Skapa tydliga administrativa rutiner och följa upp att dessa efterlevs Kontinuerligt söka förbättrade, effektivare och harmoniserade arbetssätt inom administration Löpande och på ett strukturerat sätt utföra dokumenthantering i lokalt system och Projectplace i enlighet med rutiner och riktlinjer Bistå projektledare i mötessammanhang genom att ex. göra mötesbokningar, skapa PowerPoint-presentationer och skriva mötesanteckningar som sedan distribueras till berörda parterHantera fakturor i ekonomihanteringssystemet AgressoBistå i administrationen vid konsultupphandlingar och genomföra annan administration i konsultportalHantera inkommande post och skyndsamt säkerställa att post levereras till rätt personIntroducera nya medarbetare i programmet på ett strukturerat och informativt sätt samt hantera administrationen när medarbetare slutar Administrera beställningar av IT-utrustningAdministrera projektmedlemmars olika kontonSkapa och hålla administrativa listor uppdaterade, t.ex. semesterlistorGöra resebeställningarMedverka i administratörsnätverk och bidra till dess utvecklingVara behjälplig vid begäran om offentliga handlingar från extern partVara kontorsansvarigArbeta för en god kontorsmiljö genom att ex. säkerställa att god ordning hålls och tillse att rutiner och riktlinjer för arbetsmiljön på projektkontor efterlevsVara kontaktperson för företag som tillhandahåller kontorsrelaterade produkter och tjänster, däribland larm- och städföretag Ansvara för andra kontorsrelaterade uppgifter, såsom att administrera nycklar och passerkort samt köpa in kontorsmaterialKvalifikationerDu har minst 10 års relevant yrkeserfarenhet av administrativt arbete samt 5 års erfarenhet av arbete i projektform. Vidare har du minst gymnasieexamen och gärna med påbyggnader. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Du har ett analytiskt och strukturerat tankesätt och känner dig bekväm som i rollen som administratör.Kontinuerlig vidareutbildning och erfarenhet av administrativa IT system och verktyg är en förutsättning för att lyckas i rollen.Obligatorisk kompetens och erfarenhet:Minst gymnasialexamen med relevant inriktning10 års relevant yrkeserfarenhet av administrativt arbete5 års erfarenhet av arbete i projektformDokumenterad erfarenhet av tidigare administrativt arbeteGoda kunskaper i Office-paketet och god datorvana i allmänhetMycket god kommunikationsförmåga i både tal och skriftMeriterande kompetens och erfarenhet:Erfarenhet av att ha arbetat inom trafikförvaltningen eller annan offentlig verksamhetErfarenhet av att arbeta i projektformErfarenhet av dokumenthantering, inklusive diarieföringErfarenhet av kontering och ekonomiuppföljning (Agresso)Erfarenhet av projektportaler (Projectplace)Erfarenhet av projektmetodiken PROPS/XLPMErfarenhet av att vara kontorsansvarigPersonliga egenskaperDe personliga egenskaperna är mycket viktiga och vi sätter högt värde på social kompetens, samarbetsförmåga, flexibilitet, servicevilja och lojalitet.Som individ har du en stor vilja att lära nytt och kontinuerligt utveckla din kompetens. Vidare är du en person med höga kvalitetskrav och god förmåga att självständigt organisera och prioritera ditt arbete.PlaceringHuvudsaklig placering är Trafikförvaltningens huvudkontor på Lindhagensgatan/Lindhagensterrassen. Programmet har även projektkontor i Täby, Mörby och Vallentuna där möten kan förekommaTillsättningKandidater som kan påbörja uppdraget omgående eller inom en månad prioriteras i vår rekryteringsprocess. Sista ansökningsdatum är den 17 maj 2019.AnställningsformVi tillämpar prov/visstidsanställning med goda möjligheter till fast anställning.AnsökanAnsökan skall innehålla: CV/resume i wordformat eller pdf samt motivering (cover letter) varför du är rätt person för jobbet. Skriv på svenska.När du skickar in din ansökan till Addima godkänner och samtycker du att Addima bearbetar och lagrar personuppgifter enligt vår dataskyddspolicy.Om ossAddima är ett entreprenörsdrivet privatägt svenskt kunskapsföretag. Våra kunder är alltifrån små till stora privata bolag samt offentlig verksamhet. Vi erbjuder konsulter, vidareutbildning, it- och helhetslösningar.Vår affärsidé är att skapa förmåga och framgång för våra kunder. Detta sker utifrån beprövad metodik, innovativa verktyg och kundunik anpassning.Vår målsättning är att bli ett av de mest uppskattade kunskapsföretagen i Sverige. Ambitionen är att vara mer än ett bra ställe att arbeta på, vi vill vara det mest inspirerande, utvecklande och omhändertagande företaget du någonsin haft anställning hos.Vår övertygelse är att behandla våra medarbetare med en mycket stor omsorg, erbjuda utvecklande arbetsuppgifter och skapa bra balans mellan arbetet och fritid och på så sätt bli ännu bättre i att åstadkomma ett fantastiskt värde för våra kunder.Som konsult hos oss har du en unik möjlighet att utveckla din kompetens och bygga ditt CV och en utvecklande karriär genom olika uppdrag hos våra kunder samtidigt som du får stöd och vägledning från din närmaste chef. Dessutom erbjuder vi dig skräddarsydd vidareutbildning för att du ska få möjlighet att kompetensutvecklas och trivas i din roll som konsult hos oss.Läs mer om oss på
www.addima.sePubliceringsdatum2019-06-14Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-07-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTrafikförvaltningen
KontorsadressLindhagensgatan 100
Jobbnummer 4830402
Observera att sista ansökningsdag har passerat.