Produktionssamordnare

Arena Personal AB / Logistikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2014-08-13

Om tjänsten
Till vår kund, som tillverkar bl.a. ugnar, luftfuktare och vakuumkylar söker vi nu ytterligare en engagerad medarbetare!
Kunden tillverkar maskiner för kommersiellt bruk och köparna finns över hela världen.
Nuvarande produktionssamordnare går nu vidare internt till andra utmaningar och vi söker ersättaren.
Tjänsten innebär att du initialt anställs av oss på Arena Personal de första 4 månaderna och sedan är intentionen att anställningen övergår till kunden.
Du erbjuds goda utvecklingsmöjligheter med tiden och ett glatt och ambitiöst gäng till kollegor. Arbetstid: dagtid vardagar 07.00 - 16.12.

Ditt arbete kommer att innebära, i stora drag:

• Koordination av produktionen
• Inköp av t ex förbrukningsmaterial och verktyg
• Detaljplanering av körplaner för produktion

Några exempel på mer detaljerade ansvarsområden:

• Kontrollera materialåtgång för nästkommande veckas tillverkning
• Materialklarera material för tillverkningsorder
• Ta fram definierad statistik för produktion och lager
• Administration, t ex arkivera och uppdatera handlingar för produktion, rapporter, löpande kontroll och justering av lagersaldo
• Bevakning och uppföljning av legoorder och lagerorder

I arbetsuppgifterna ingår även att delta i kontinuerliga förbättringsprojekt.

Profil
Gymnasial avslutad utbildning som matchar befattningen
Erfarenhet av något ERP-system i tillverkande företag
Gärna några års arbetsliverfarenhet som vi kan värdera som relevant till denna tjänst
Erfarenhet av att förbättra och/eller effektivisera processer, rutiner eller stödsystem
Kunskap i MS Office och Excel i synnerhet
God svenska och engelska
God kommunikationförmåga
Dokumenterat god koordineringsförmåga

Vi erbjuder

Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.

Om företaget
Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra personalansvariga arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.

Så ansöker du
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-09-12
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1643
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ola Nordin 08-587 117 00

Företag
Arena Personal AB

Adress
Arena Personal AB
Fleminggatan 7
10425 Stockholm

Kontorsadress
Fleminggatan 7, Stockholm

Jobbnummer
1962239

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal AB: