Processledare sökes till Socialförvaltningens Individ och famil

Flens Kommun / Organisationsutvecklarjobb / Flen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Flen, Katrineholm, Eskilstuna, Gnesta, Vingåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Flens Kommun i Flen

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!

Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.

Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.



Arbetsplats

Socialförvaltningen i Flen har cirka 800 medarbetare som arbetar för medborgarnas bästa. Förvaltningen består av tre avdelningar: Äldreomsorgen, Myndighet och Uppdrag funktionsnedsättning och Individ och Familj. Förvaltningen leds av en övergripande ledningsgrupp bestående av förvaltningschef och de tre avdelningscheferna. Till förfogande finns stödfunktioner i stab. Avdelningen Individ och familj består av fyra enheter med som består av vuxenutbildning, arbetsmarknad- och integration, ekonomiskt stöd, utredning barn, unga och vuxna samt utförarenhet barn, unga och vuxna. Till avdelningen hör även sociala kontrakt, familjerätt och familjecentral.



Publiceringsdatum
2020-04-27

Dina arbetsuppgifter
Uppdraget som processledare på avdelningen Individ och familj innebär att du i ett nära samarbete med avdelningschef och enhetschefer, ansvarar för att stödja och driva avdelningens aktuella verksamhetsprocesser och projekt, eller processer/uppdrag inom förvaltningen som kan bli aktuella. Du är direkt underställd avdelningschefen och har nära samarbete med övriga chefer inom IFO:s verksamhetsområden samt ingår i avdelningen ledningsgrupp. Som processledare arbetar du både internt som externt inom kommunens verksamheter för att kunna följa och driva aktuella processer effektivt.



I de uppdrag som du leder ansvarar du för processens genomförande i enlighet med handlingsplaner, kvalitetssäkring, kommunikation, viss dokumentation, avrapportering och uppföljning. I andra uppdrag, som du deltar i, bidrar du med din kompetens och erfarenhet, till utveckling av teamarbetet, till planering, uppföljning och säkerställande av resultatet. I dina ansvarsområden ingår omvärldsbevakning och samhällsorientering, såväl som kontinuerlig utveckling av verksamheten, t.ex. metoder, processer och rutiner.

I uppdraget ingår även ett ansvar för att upprätthålla och följa avdelningens systematiska kvalitetsledningsarbete och förvaltningens PRIO-arbete. Tjänsten som processledare är ny och är en viktig del i det fortsatta förändringsarbetet för detta och innebär att hålla samman arbetet med de strategiska mål som gäller för avdelningen.



Kvalifikationer
Vi söker dig som för uppdraget har en relevant högskoleutbildning, har arbetat eller arbetar som chef och/eller processledare/kvalitetsutvecklare i en politiskt styrd organisation. Som person är du analytisk, utvecklingsorienterad och drivande. Att du är kommunikativ, lyhörd, prestigelös, och bra på att skapa och utveckla relationer är en förutsättning för att lyckas i rollen eftersom vår verksamhet handlar om samverkan, samarbete och förankring. Det krävs också uthållighet i kombination med strategisk förmåga och helhetsperspektiv.



Du har erfarenhet av utredningsarbete och analyser samt är van vid mål- och resultatstyrning. Erfarenhet av arbetsmarknads- och integrationsarbete är extra meriterande.



Ett ständigt pågående förbättringsarbete ställer krav på erfarenhet och ett genuint intresse av att stödja förvaltningens chefer. Du bör därför ha en god pedagogisk förmåga och ha lätt för att samarbeta med andra. Du är strukturerad med god analytisk förmåga och tydligt resultatfokus, samt goda kunskaper och erfarenheter i utrednings- och dokumentationsarbete.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Omfattning/ varaktighet
Tillsvidareanställning. Heltid. Tillträde efter överenskommelse.

Ersättning
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.

Övrig information
Flens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Flens kommun är en rökfri arbetsplats. För mer information se www.flen.se. Här hittar du bland annat kommunens strategiska plan, Färdplan Flen samt mer information om kommunens organisation.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

För mer information eller vid frågor, vänligen kontakta
Avdelningschef Magdalena Palmcrantz 0157 - 43 03 60

Fackliga kontaktpersoner nås genom kommunens växel, 0157-43 00 00.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-05-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Flens kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Flens kommun (org.nr 212000-0332), https://www.flen.se/sv/Om-Flens-kommun/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb1/

Arbetsplats
Flens Kommun

Jobbnummer
5204348

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Flens Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Flens Kommun: