Processledande kommunsekreterare
Lerums kommun / Administratörsjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Lerum,
Härryda,
Partille,
Göteborg,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lerums kommun i Lerum Sektor infrasupport, Juridisk enhet
Är du en nytänkande och driven sekreterare med gedigen kunskap och en vilja att förbättra mötesformer? Vi söker en kvalificerad och erfaren sekreterare till Kommunfullmäktige och Kommunstyrelsen i Lerums Kommun. I uppdraget ingår förutom sekreterarskapet att fungera som processledare för kommunfullmäktiges processer. I Lerums Kommun är kommunsekreteraren spindeln i nätet och en nyckelfunktion i en fungerande ärendehantering.
Tjänstens huvuduppgift är att vara sekreterare och processledare till Kommunfullmäktige. Det ingår också i tjänsten att vara sekreterare i Kommunstyrelsen och Kommunstyrelsens arbetsutskott. Även andra sekreteraruppdrag kan förekomma.
Kommunfullmäktiges presidium fungerar i Lerums Kommun som en egen beredning och i uppdraget ingår att vara processtöd till den. Processtödet ska verka för att vitalisera Kommunfullmäktige och tillsammans med utvecklingssekreterarna samordna arbetet i fullmäktiges beredningar.
Vi söker dig som har högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig inriktning och med erfarenhet från arbete med nämndsadministration i en politiskt styrd organisation. Du är van vid att arbeta i administrativa verksamhetssystem och har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du har erfarenhet från processledning och gillar att arbeta med utveckling av mötesformer så väl tekniskt som praktiskt.
Som person är du ansvarsfull och har ett serviceinriktat förhållningssätt, vi ställer stora krav på samarbetsförmåga, flexibilitet, noggrannhet och ordningssinne
Tjänsten är placerad på juridiska enheten som hanterar politiskt stöd och dokument- och ärendehantering.
Erfarenhet från sekreterararbete och mötesadministration i kommun eller liknande organisation. Erfarenhet av processledning eller motsvarande. Högskoleutbildning inom förvaltning, statsvetenskap eller motsvarande.
Publiceringsdatum2010-12-21Arbetstider och omfattningTillsvidare100%
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-01-21
Ansökan skickas till:
Anna Säfsten
Sektor infrasupport
Juridisk enhet
Lerums Kommun Juridiska enheten
443 80 Lerum
Ansökan kan skickas till e-postadress:
anna.safsten@lerum.seKontaktAnna Säfsten, 0302-521499,
anna.safsten@lerum.seFöretagLerums kommun
AdressLerums kommun
Juridisk enhet
44380 Lerum
Jobbnummer 806462
Observera att sista ansökningsdag har passerat.