Processförare, storföretagsskattekontoret, Göteborg

Skatteverket / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Göteborg, Kungälv, Kungsbacka, Alingsås, Stenungsund eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.Storföretagsregionen ansvarar för all skattehantering avseende de allra största företagen i Sverige och de företag som står under finansinspektionens tillsyn samt för all hantering av punktskatt. Företagen som hanteras inom regionen har ofta internationella skattefrågor av varierad komplexitet. Vi har fokus på att utveckla våra arbetssätt så att vi genom förebyggande aktiviteter och genom kontroll minskar medvetna och omedvetna skattefel. I detta arbete deltar alla medarbetare aktivt. På storföretagsskattekontoret i Göteborg är vi cirka 65 medarbetare.

Dina arbetsuppgifter som processförare
innebär att du kommer att arbeta med utredningar och processer inom det svenska och internationella företagsbeskattningsområdet. Processerna har ofta en komplex och omfattande karaktär. Som processförare arbetar man i tidigt skede tillsammans med revisorer och utredare för att säkra den rättsliga kvalitén i vårt arbete.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har juristexamen alternativt minst kandidatexamen med juridik som huvudområde

• har minst två års erfarenhet av arbete i domstol alternativt flera års erfarenhet av processföring

• har minst två års aktuell erfarenhet av arbete inom området företagsbeskattning

• är resultat- och målinriktad

• arbetar strukturerat och är självgående

• har god analytisk förmåga och kan fatta beslut

• har stor integritet och förmåga att skapa förtroende

• har god kommunikationsförmåga och lätt för att uttrycka dig i tal och skrift

• har mycket god samarbetsförmåga.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2013-12-05

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emelie  Hosenfeld, sektionschef 010-574 85 79
Mona Mommers, HR-konsult 010-575 00 23
Margareta Åhrberg, facklig kontaktperson ST 010-573 53 05
Annika Andersson, facklig kontaktperson Saco 010-573 62 94

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1721079

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: