Process- och kvalitetssamordnare sökes till Socialförvaltningen

Flens Kommun / Organisationsutvecklarjobb / Flen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Flen, Katrineholm, Eskilstuna, Gnesta, Vingåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Flens Kommun i Flen

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!

Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.

Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.

Arbetsplats

Socialförvaltningen i Flen har cirka 800 medarbetare som arbetar för medborgarnas bästa. Förvaltningen består av tre avdelningar: Äldreomsorgen, Myndighet och Uppdrag funktionsnedsättning och Individ och Familj. Förvaltningen leds av en övergripande ledningsgrupp bestående av förvaltningschef, de tre avdelningscheferna, förvaltningsjurist samt ekonomi- och kvalitetsstrateg.

Publiceringsdatum
2020-12-02

Dina arbetsuppgifter
Uppdraget som process- och kvalitetssamordnare inom förvaltningen innebär att du i ett nära samarbete med förvaltningens ledningsgrupp ansvarar för att stödja och driva förvaltningens aktuella kvalitets- och verksamhetsprocesser och uppdrag, utifrån förvaltningens nämndplan. Som process- och kvalitetssamordnare ingår du i förvaltningens kvalitetsteam där ekonomi- och kvalitetsstrateg har ett övergripande ansvar.

I de uppdrag som du samordnar ansvarar du för processens genomförande i enlighet med handlingsplaner, vilket även innefattar kvalitetssäkring, kommunikation, dokumentation, avrapportering och uppföljning. I de övriga uppdrag du deltar i bidrar du med kompetens och erfarenhet till utveckling av teamarbetet, till planering, uppföljning och säkerställande av resultat. I dina ansvarsområden ingår omvärldsbevakning och samhällsorientering, såväl som kontinuerlig utveckling av verksamheten, dess metoder, processer och rutiner.

Som en del av kvalitetsteamet arbetar du för att upprätthålla och följa avdelningarnas systematiska kvalitetsledningsarbete. Du bidrar till att hålla samman arbetet med de strategiska mål som gäller för avdelningarna, och får en nyckelroll i förvaltningens uppdrag inom psykisk hälsa. Arbetsuppgifterna innebär utredningsarbete, analys och förslag till åtgärder inom socialtjänstens måluppfyllelse, där samverkan är en framgångsfaktor för att lyckas med uppdraget.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en för uppdraget relevant högskoleutbildning, och har erfarenhet av arbete som processledare/kvalitetsutvecklare i en politiskt styrd organisation. Som person är du analytisk, utvecklingsorienterad och drivande. Att du är kommunikativ, lyhörd, prestigelös, och bra på att skapa och utveckla relationer är en förutsättning för att lyckas i rollen eftersom vår verksamhet handlar om samverkan, samarbete och förankring. Det krävs också uthållighet i kombination med strategisk förmåga och helhetsperspektiv.

Du har erfarenhet av utredningsarbete och analyser samt är van vid mål- och resultatstyrning. Erfarenhet av arbetsmarknads- och integrationsarbete är meriterande.

Ett ständigt pågående förbättringsarbete ställer krav på erfarenhet och ett genuint intresse av att stödja förvaltningens chefer. Du bör därför ha en god pedagogisk förmåga och ha lätt för att samarbeta med andra. Du är strukturerad med god analytisk förmåga och tydligt resultatfokus, samt goda kunskaper och erfarenheter i utrednings- och dokumentationsarbete.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet där vi erbjuder dig att att vara med och utveckla förvaltningens process- och kvalitetsuppdrag.

Omfattning/ varaktighet
Tillsvidareanställning. Heltid. Tillträde efter överenskommelse.

Ersättning
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.

Övrig information
Flens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Flens kommun är en rökfri arbetsplats. För mer information se www.flen.se. Här hittar du bland annat kommunens strategiska plan, Färdplan Flen samt mer information om kommunens organisation.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

För mer information eller vid frågor, vänligen kontakta
Avdelningschef Magdalena Palmcrantz 0157 - 43 03 60

Ekonomi- och kvalitetsstrateg Susanne Karlsson 0157 - 43 03 35

Fackliga kontaktpersoner nås genom kommunens växel, 0157-43 00 00.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-12-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Flens kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Flens kommun (org.nr 212000-0332), https://www.flen.se/sv/Om-Flens-kommun/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb1/

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Flens Kommun

Jobbnummer
5471485

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Flens Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Flens Kommun: