Problem Manager
Visma Visma EssCom / Supportteknikerjobb / Stockholm
2016-08-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Problem Manager" (publicerad 2016-10-10) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Visma Visma EssCom i Stockholm Vismakoncernen är den ledande leverantören av produkter och tjänster inom programvara, outsourcing, inköp, betalning, butiksdata, IT-projekt, anbud och upphandling. 7.440 anställda, varav drygt 1.500 i Sverige, förenklar och effektiviserar verksamhetsprocesser hos 400.000 kunder i både privat och offentlig sektor. 2015 uppgick nettoomsättningen till 8.338 miljoner norska kronor. Visma AS är moderbolag i koncernen, som ägs av KKR, HgCapital, Cinven och Vismaledningen.
Visma EssCom AB är ett rikstäckande företag som ligger i absolut framkant vad gäller eftermarknadstjänster inom elektronik och IT. Vi utför service och installationer av IT-relaterad utrustning i hela landet, samt bedriver verkstadsverksamhet och kundsupport på ett antal orter i Sverige. Visma EssCom är certifierade inom ISO 14001, ISO 9001 och certifiering inom OHSAS 18001.
Som Problem Manager på Visma EssCom kommer du att i nära samarbete med övrig eftermarknad arbeta övergripande som manager och hantera ärenden i problemprocessen. I rollen ingår också att vara en del av ett kundteam. Vår Customer Supportverksamhet samt vår Problemhantering arbetar i enlighet med ITIL:s processer och roller.
Vi söker dig med stor erfarenhet av supportarbete. Du är service minded och sätter alltid kunden i främsta rummet. Du är analytisk, strukturerad, kvalitets- och lösningsorienterad samt har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. För att trivas hos Visma EssCom är det viktigt att vara prestigelös, ha laganda och vara ansvarstagande.
I dina arbetsuppgifter ingår även att vid behov fungera som ett stöd till övrig supportverksamhet.
Vi vill att du uppfyller följande:
Erfarenhet av arbete med kundsupport
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
Kompetens inom IT, SQL och operativsystem
Erfarenhet av att arbeta inom ITIL, gärna certifierad
God förståelse för affärsverksamhet inom dagligvaruhandeln
Tjänsteort är Bromma. Omfattning: heltid, 40 h/vecka. Förskjuten arbetstid, beredskap, övertid och obekväm arbetstid kan förekomma.
Tjänsten tillsätts omgående.
Sista ansökningsdag är den 15 september 2016.
För frågor angående tjänsten, kontakta Fredrik Nordkvist, Support Manager, tel +46101411714.
Varaktighet, arbetstid
Heltid 40h/v Tillsvidare, omgående tillsättning
Publiceringsdatum2016-08-16ErsättningFast månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-09-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFredrik Nordkvist +46 10-141 16 00
FöretagVisma Visma EssCom
AdressVisma Visma EssCom
Gårdsfogdevägen 5
16867 Bromma
KontorsadressGårdsfogdevägen 5
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2996711
Observera att sista ansökningsdag har passerat.