Proaktiv marknadsassistent

Poolia / Marknadsföringsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige

Poolia söker till Astellas Pharma AB en marknadsassistent för ett konsultuppdrag på 2-3 månader. Tjänsten är på heltid och tillträdesdatum är den 28 juli.

Publiceringsdatum
2008-06-09

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bli:
• kontakt med reklambyrå inklusive koordinering av projekt
• kontakt med interna och externa kunder
• besvara konsumentfrågor gällande OTC-produkter
• koordinering av aktiviteter och events
• koordinering och hantering av kongress- och utbildningsaktiviteter
• resebokningar
• arbete med bolagets sales support system (SaleCase)
• inköp av marknadsföringsmaterial och tillhörande uppföljning av kostnader
• koordinering gentemot avdelningarna Medical och Marketing gällande godkännande av marknadsföringsmaterial
• framtagande och tryckning av kampanj- och presentationsmaterial
• översättning och korrekturläsning (primärt från engelska/danska till svenska).
Du kommer också att hålla dig ajour med förändringar avseende marknadsföringsregler enligt Läkemedelsbranschens normer (LIF) i Sverige.
Du kommer att ingå i ett team med den svenska försäljningsassistenten. Du rapporterar till den svenska marknadschefen. Vidare kommer du att arbeta nära de två försäljningscheferna och den nordiska marknadsavdelningen i Glostrup, Danmark.

Erfarenhet
Du är utbildad marknadsförare (civilekonom eller gymnasium med påbyggnadsutbildning), gärna kompletterat med ekonomi. Erfarenhet från marknadsföring inom läkemedelsindustrin är meriterande.
Du har minst 3-4 års arbetslivserfarenhet som marknadsassistent eller liknande roll. Du har tidigare erfarenhet från marknadsföring och events.
Du har mycket goda kunskaper i Word och det övriga Microsoft Office-paketet samt Adobe Acrobat Writer.
Du är erfaren och säker i ditt uttryck både på svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt. Kännedom/kunskap om ett eller flera av de övriga nordiska språken är meriterande.
Som person tror vi att du har följande egenskaper:
• självgående och ansvarstagande
• arbetar strukturerat med respekt for deadlines
• duktig på planering och kan hantera många projekt/aktiviteter utan att tappa överblicken
• initiativtagande och kreativ
• serviceinriktad och flexibel med god samarbetsförmåga
• engagerad och du ställer upp när det behövs en kraftsamling
• kan identifiera sig med Astellas värderingar.
Ansök så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.

Företaget
Astellas Pharma AB är en del av en internationell läkemedelskoncern med europeiskt huvudkontor i London. Globalt har Astellas ca 15000 anställda och omsätter ca 6 miljarder Euro. Koncernen använder ca 18% av omsättningen till forskning och utveckling av originalpreparat inom främst Urologi, Transplantation och Dermatologi. I Europa är vi ca 3300 anställda.
Astellas Pharma AB är ett framgångsrikt försäljningsbolag med en omsättning på ca 22 miljoner Euro och har i dag 23 anställda med ett kontor i Göteborg. Det är planerat att kontoret i Göteborg kommer att flyttas till Malmö under Q3 för att komma närmare den expansiva Öresundsregionen. Astellas Pharma AB är en del av en nordisk organisation med huvudkontor i Glostrup, Danmark där även den nordiska ledningen för marknadsföring, försäljning, medicin och finans finns. Det nordiska bolaget har omkring 100 anställda. Se http://www.astellas.se/ för mer information om den svenska verksamheten.

Arbetstider och omfattning
Heltid

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: GBG1114M4HI
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Poolia

Adress
Poolia
Warfvinges väg 20
10425 Stockholm

Jobbnummer
244946

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia: