Polismyndigheten söker planerare till lokalpolisområde Kungälv/A

Polismyndigheten, Polisregion Väst / Administratörsjobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kungälv, Göteborg, Partille, Lerum, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Väst i Kungälv, Göteborg, Mölndal, Stenungsund, Härryda eller i hela Sverige

Polismyndigheten
Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten som ersätter de tidigare 21 fristående polismyndigheterna och rikspolisstyrelsen är en enrådsmyndighet. Det innebär att myndigheten leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 29 500 medarbetare. Från den 1 januari 2015 består den nya polismyndigheten av sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

Region Väst
Polisregion Väst består av Hallands och Västra Götalands län. Cirka 4 600 anställda arbetar för att genomföra polisens kärnuppdrag i de 55 kommunerna. Verksamheten i polisregionen är organiserad i fem polisområden, en regional utredningsenhet, en regional operativ enhet, en regional underrättelseenhet och ett regionkansli. I polisområdena finns lokalpolisområdena, som är kärnan i polisverksamheten. Nationella avdelningar finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.

Polisområde Storgöteborg
Polisområde Storgöteborg omfattar sju kommuner och är organiserat i fem lokalpolisområden; Göteborg city, Kungälv/Ale, Storgöteborg Hisingen, Storgöteborg nordost och Storgöteborg syd. Utredningsverksamheten på polisområdesnivå organiseras i två utredningsjourer och tre utredningssektioner. På polisområdesnivå finns ett områdeskansli.

Lokalpolisområde Kungälv/Ale
Lokalpolisområde Kungälv/Ale omfattar två kommuner, Kungälv och Ale. Tillsammans har de två kommunerna cirka 70 000 invånare. Lokalpolisområdet har drygt 60 anställda uppdelade på verksamhetsgrenarna, BF/IGV, utredning och stöd/service. Polisstationen ligger i Kungälv.


Publiceringsdatum
2018-02-21

Arbetsuppgifter
I uppdraget som planerare ingår bland annat att:

• Planera för att få ihop minimistyrka och grundbemanning.
• Ta ut medarbetare för övertidstjänstgöring och förskjuta personal.
• Tillstyrka ledighet utifrån personaltillgång.
• Bemanna personal vid akuta eller i förväg kända insatser.
• Sammanställa semesterplan.
• Bemanna personal på utbildning och ta fram speciallistor.
• Hantera sjukintyg.
• Granska lönepåverkande händelser i Palasso.

I tjänsten ingår även att vid behov kunna förstärka med andra arbetsuppgifter inom verksamhetsområdet för Stöd/Service.


Kvalifikationer
Kvalifikationer
• Erfarenhet av personaladministration och personalplanering eller motsva-rande erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete.
• Arbetsliverfarenhet av att ha jobbat omfattande i Office-paketet, främst Excel
• Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Meriterande:
• Organisationskunskap och verksamhetserfarenhet från arbete inom Polis-myndigheten.
• Erfarenhet av arbete med de regelverk som omfattar tjänstgöringstider och olika ledigheter så som arbetstidsavtalet (ASA), semesterlagen, föräldraledighetslagen, villkorsavtalet m.fl.
• Kunskaper/erfarenheter i Polisens personaladministrativa system, COPS och Palasso.
• Kunskap/erfarenhet från anmälningsupptagning och polisen utredningssy-stem Dur två.
• Kunskap/erfarenheter i Polisens Ärende System.

Dina personliga egenskaper
Du har stor förmåga till helhetssyn; det vill säga förmåga att förstå hur olika delar av en verksamhet är integrerade med varandra. Du har ett utpräglat ordningssinne och god förmåga att arbeta strukturerat i både grupp och självständigt samtidigt som du lägger vikt vid flexibilitet i ditt arbete. Du är socialt kompetent och har förmåga att nätverka och samverka, då du i rollen som planerare fungerar som en knutpunkt mellan personal och andra funktioner. Du har problemlösningsfokus och har förmåga att fånga upp möjligheter till effektivisering och förbättring av arbetet. Du har förmågan att arbeta proaktivt och med stort engagemang.

Du ingår i ett team och är även ett administrativt kunskapsstöd i nära samarbete med chefer och alla medarbetare, vilket ställer krav på god samarbetsförmåga. God prioriteringsförmåga och förmåga att hantera stressiga situationer, då det periodvis är hög arbetsbelastning.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Övrig information
Anställningsform: Tillsvidare anställning med 6 månaders provanställning, (om du inte redan är anställd inom polismyndigheten)
Arbetstid: Dagtid med flex.
Placering: LPO Kungälv/Ale, Polisstationen i Kungälv, Ytterbyvägen 25.

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Hur du ansöker
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig HR-konsult.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknads-föring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Polismyndigheten
Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Dagtid med flex Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-13
Ange följande referens när du ansöker: C18014/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Theodor Smedius 11414
Klara Thun klara.thun@polisen.se

Företag
Polismyndigheten, Polisregion Väst

Adress
Polismyndigheten, Polisregion Väst
Box 429
40126 Göteborg

Kontorsadress
Stampgatan 28 40126 Göteborg

Jobbnummer
3977877

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Väst

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Väst: