Polismyndigheten söker en planerare till Trollhättan, region Väs

Polismyndigheten, Polisregion Väst / Administratörsjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Trollhättan, Essunga, Vänersborg, Lilla Edet, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Väst i Trollhättan, Vänersborg, Uddevalla, Stenungsund, Alingsås eller i hela Sverige

Vi söker en planerare för personal inom lokalpolisområde (LPO) östra Fyrbodal för omgående tillsättning.

Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten som ersätter de tidigare 21 fristående polismyndigheterna och rikspolisstyrelsen är en enrådsmyndighet. Det innebär att myndigheten leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 29 500 medarbetare. Från den 1 januari 2015 består den nya polismyndigheten av sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

Region Väst
Polisregion Väst består av Hallands och Västra Götalands län. Cirka 4 600 anställda arbetar för att genomföra polisens kärnuppdrag i de 55 kommunerna. Verksamheten i polisregionen är organiserad i fem polisområden, en regional utredningsenhet, en regional operativ enhet, en regional underrättelseenhet och ett regionkansli. I polisområdena finns lokalpolisområdena, som är kärnan i polisverksamheten. Nationella avdelningar finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.

Polisområde Fyrbodal
Polisområde Fyrbodal omfattar 17 kommuner och är organiserat i tre lokalpolisområden: östra Fyrbodal, västra Fyrbodal samt södra Fyrbodal. På polisområdesnivå finns en utredningssektion och ett områdeskansli. Vid utgången av 2018 ska polis-området ha drygt 500 anställda.

Lokalpolisområde östra Fyrbodal
Lokalpolisområde östra Fyrbodal omfattar 7 kommuner: Lilla Edet, Trollhättan, Vänersborg, Mellerud, Dals Ed, Bengtsfors och Åmål. Vid utgången av 2018 skall lokal-polisområdet ha c:a 200 anställda. Huvudorten för lokalpolisområdet är Trollhättan och polisstationer finns också i Vänersborg, Mellerud, Bengtsfors och Åmål.



Publiceringsdatum
2019-01-24

Arbetsuppgifter
I uppdraget som planerare ingår bland annat att:
• planera för att få ihop minimistyrka och grundbemanning
• ta ut medarbetare för övertidstjänstgöring och förskjuta personal
• arbeta med PP/VP (planera, ta ut grundbemanning, jämka)
• tillstyrka ledighet utifrån personaltillgång
• bemanna personal vid akuta eller i förväg kända särskilda händelser
• sammanställa semesterplan
• bemanna personal på kurser
• beställa resor
• hantera sjukintyg
• granska lönepåverkande händelser i Palasso



Kvalifikationer
Kvalifikationer
• Erfarenhet av personaladministration och personalplanering eller motsvarande erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete
• Mycket god vana av Officepaketet, särskilt Excel
• Förmåga att kunna uttrycka sig mycket väl i tal och skrift

Meriterande
• Organisationskunskap och verksamhetserfarenhet från arbete inom Polis-myndigheten
• Erfarenhet av arbete med de regelverk som omfattar tjänstgöringstider och olika ledigheter så som arbetstidsavtalet (ASA), semesterlagen, föräldraledighetslagen, villkorsavtalet m.fl.
• Kunskaper/erfarenheter i Polisens personaladministrativa system, COPS och Palasso

Dina personliga egenskaper
Du har stor förmåga till helhetssyn; det vill säga förmåga att förstå hur olika delar av en verksamhet är integrerade med varandra. Du har ett utpräglat ordningssinne och god förmåga att arbeta strukturerat i både grupp och självständigt samtidigt som du lägger vikt vid flexibilitet i ditt arbete. Du är socialt kompetent och har förmåga att nätverka och samverka, då du i rollen som planerare fungerar som en knutpunkt mellan personal och andra funktioner. Du har problemlösningsfokus och har förmåga att fånga upp möjligheter till effektivisering och förbättring av arbetet. Du har förmågan att arbeta proaktivt och med stort engagemang. Du ingår i ett team och är även ett administrativt kunskapsstöd i nära samarbete med chefer och alla medarbetare, vilket ställer krav på god samarbetsförmåga. God prioriteringsförmåga och förmåga att hantera stressiga situationer, då det periodvis är hög arbetsbelastning.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Information om tjänsten: Sten-Anders Jakobsson, gruppchef stöd/service 1

Information om rekryteringsprocessen: Hanna Lundbäck, HR-konsult

Nås via polisens växel 114 14

Anställningsform: Tillsvidare anställning med 6 månaders provanställning (om du inte redan är anställd inom polismyndigheten)
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid med flex
Placering: Trollhättan

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll och säkerhetsintervju enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Polismyndigheten behandlar de personuppgifter som du lämnar till myndigheten för att kunna handlägga din ansökan på ett effektivt och rättssäkert sätt. Polismyndigheten är enligt 5 kap. 2 § offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) skyldig att registrera allmänna handlingar. Dina uppgifter sparas i maximalt två år och kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att kontakta ansvarig HR-konsult.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Arbetstid: Dagtid med flex Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-07
Ange följande referens när du ansöker: C24725/2019
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hanna Lundbäck nås via polisens växel 114 14

Företag
Polismyndigheten, Polisregion Väst

Adress
Polismyndigheten, Polisregion Väst
Box 429
40126 Göteborg

Kontorsadress
Stampgatan 28 40126 Göteborg

Jobbnummer
4573851

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Väst

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Väst: