Planeringssekreterare med arbetsledaransvar
Stenungsunds kommun, Administration / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stenungsund,
Orust,
Lilla Edet,
Tjörn,
Kungälv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stenungsunds kommun, Administration i Stenungsund Stenungsunds kommun, en expanderande kustkommun med ca 24 000 invånare, boendemiljöer nära havet och goda möjligheter till friluftsliv och rekreation med ett välutvecklat kultur- och föreningsliv. Kommunen lämnade 1997 den traditionella nämndorganisationen och har en politisk organisation som främjar samverkan och helhetssyn.
Under ett år möter Individ- och familjeomsorgen (IFO) många av Stenungsunds kommuninvånare. Det kan handla om stöd för föräldrar, barn och unga eller människors behov av tillfälligt ekonomiskt stöd. Andra gånger handlar det om stödinsatser för att komma ur ett missbruk eller att leva med en psykisk sjukdom. Funktionshindrade personer och deras familjer kan även erbjudas olika stödinsatser.
Vi som arbetar inom administrationen har en servicefunktion åt de verksamheter som ryms inom Social omsorg och Individ- och familjeomsorg.
Vi arbetar med många olika slags uppgifter, exempelvis
reception
rekrytering
ekonomi
avgifter
dödsbo- och faderskapsanmälningar
utredningar
statistik
Publiceringsdatum2011-04-11ArbetsuppgifterMedverkan i socialtjänstens övergripande planerings- och utvecklingsarbete. Arbetet innebär bl.a. utredningsuppdrag, arbete med utvärderingar, enkäter, rutiner, framtagande av underlag och verksamhetsstatistik samt att periodvis delta i eller leda olika former av projekt.
Du ansvarar för Socialtjänstens hemsida och arbetar med informationsfrågor bl.a. intranät, mallar, foldrar och trycksaker. Du är socialtjänstens representant i kommunens webb-utvecklingsgrupp. Du kommer även att ansvara för vissa IT-system bl.a. inom rekrytering och uppföljning.
I tjänsten ingår att fungera som arbetsledare för verksamhetens administration, bestående av ca tio administrativa assistenter. Administrationen arbetar bl.a. med rekrytering av korttidsvikarier, avgifter, reception, viss ekonomihantering samt övrigt administrativt stöd.
KvalifikationerDu har högskoleutbildning med inriktning mot administration, beteendevetenskap, socialt arbete eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har mycket goda kunskaper avseende databaserat verksamhetsstöd samt
goda kunskaper i utrednings- och planeringsarbete.
Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Arbetet kräver att du är utåtriktad, initiativrik samt att du har förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp. Du tillför entusiasm, energi och lust i arbetet, och påverkar såväl diskussioners inriktning som andra personers motivation. Erfarenhet av arbetsledning samt arbete inom socialtjänsten är meriterande.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-05-01
Ange följande referens när du ansöker: A211156
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktLisbeth Nilsson, 0303-738136
Ann-Sofie Hillerström, 0303-73 81 14
Facklig kontaktFackliga företrädare nås via kommunens växel, 0303-73 00 00
FöretagStenungsunds kommun, Administration
AdressStenungsunds kommun, Administration
Strandvägen 15
44482 Stenungsund
Jobbnummer 900953
Observera att sista ansökningsdag har passerat.