Planeringssekreterare/funktionshinder

Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen i Mölndal

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för Mölndalsborna. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

Vård- och omsorgsförvaltningen med sina 1500 medarbetare är en av förvaltningarna i Mölndals stad och omfattar äldreomsorg, funktionshinder och hemsjukvård.

Mer information finner du på vår hemsida, www.molndal.se


Publiceringsdatum
2017-08-14

Arbetsuppgifter
Vi söker nu till Biståndsenheten en Planeringssekreterare med erfarenhet från verksamhetsområde funktionshinder.

Dina arbetsuppgifterna kommer till största del bestå av att förmedla plats i bostad med särskild service, bistå vid köp av externa boendeplatser (korttid, bostad med särskild service, korttidsvistelse), upprätta avtal vid köp av plats samt sköta rapportering till Inspektionen för vård och omsorg (IVO). I tjänsten ingår även olika administrativa uppgifter.

Tillsammans med professionella kollegor i arbetsgruppen erbjuder vi en trevlig arbetsplats med ett öppet arbetsklimat. Vi har roligt på vår arbetsplats och vi sätter hälsa och miljö högt. Vi erbjuder kompetensutveckling och friskvårdsbidrag/friskvårdsaktiviteter. Kontoret finns i Mölndals centrum.


Kvalifikationer
För att vara aktuell för tjänsten som planeringssekreterare behöver du ha en akademisk examen relevant för tjänsten samt erfarenhet från verksamhetsområde Funktionshinder myndighet och/eller utförare. Vi ser även gärna att du har erfarenhet av upphandling och köp av externa platser inom Funktionshinder.

Du är van vid att självständigt planera ditt arbete och har lätt för att samarbeta med chefer och medarbetare i verksamheten. Du har lätt för att kommunicera, är tydlig och kan skapa goda relationer vilket behövs då du kommer att ha tät kontakt även med externa samarbetspartners. Vidare är du strukturerad, noggrann och har en god förmåga att samordna projekt och utredningar. Det är viktigt att du uttrycker dig väl i tal och skrift.

Du är flexibel och kan vid behov prioritera om bland dina arbetsuppgifter för att hantera plötsligt uppkomna situationer.

Som person ser vi gärna att du är initiativrik, engagerad, positiv och nyfiken.

Tjänstens sysselsättningsgrad är 75 - 100%, enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att få en bättre spegling av vår verksamhet.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-10 10 29.

Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Mölndals stad har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-09-01 eller snarast enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-31
Ange följande referens när du ansöker: A704917
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
AnnKristin Forslund annkristin.forslund@molndal.se 031-315 24 76
Karin Möglebust karin.moglebust@molndal.se 031-315 26 28

Företag
Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen

Adress
Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen
Göteborgsvägen 7
43182 Mölndal

Kontorsadress
Göteborgsvägen 7 43182 Mölndal

Jobbnummer
3639585

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen: