Planerare med ansvar
Aleo Care AB / Undersköterskejobb / Vallentuna
2024-10-08
Visa alla undersköterskejobb i Vallentuna,
Täby,
Upplands Väsby,
Sollentuna,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Aleo Care AB i Vallentuna,
Täby,
Sollentuna eller i
hela Sverige Aleo Care AB
Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Kommun: Vallentuna
Omfattning: Heltid
Varaktighet: Tillsvidare
Anställningsform: Tillsvidare- eller tidsbegränsad anställning
Arbetslivserfarenhet
Meriterande
Undersköterska, hemtjänst, Sjukhus, äldreboende och habilitering - 1-2 års erfarenhet
Mycket meriterande
Erfarenhet ifrån akutsjukvård
Erfarenhet ifrån att jobba på mottagning/vårdcentral
Erfarenhet att jobba inom logistik eller planering inom andra verksamheter som är beroende på optimerad daglig planering
Publiceringsdatum2024-10-08Utbildningsbakgrund Gymnasial utbildning
Språk
Svenska
Körkort är ett krav
B (manuell eller automat)
Om jobbet
Aleo är ett vårdföretag som erbjuder hemtjänst i Täby ochVallentuna. Grundtanken i vår verksamhet är att kunden själv utformar sin hemtjänst utifrån behov och önskemål.
För oss är det viktigt att kunden känner sig trygg, respekterad och delaktig. Vi strävar efter att hålla hög kontinuitet, ett professionellt bemötande och alltid ge god omsorg till våra brukare.
Hos oss på Aleo får du möjligheten att ta ansvar och utvecklas som medarbetare och individ.
Vi är just nu i ett växande skede och därav söker vi en planerare med visst administrativt ansvar utöver planering. Vi uppskattar att du i din roll kommer att jobba i tjänst cirka 50 % ute hos kund och 50 % administrativt.
I arbetet kan resurser snabbt behöva omorganiseras då hemtjänsten är en verksamhet i ständig förändring.
I dina arbetsuppgifter som planerare kommer du att:
• Planera insatser enligt socialtjänstlagen i planeringsverktyget Carefox.
• Ansvara för den dagliga planeringen av hemtjänsten samt att snabbt kunna fördela om arbete utifrån händelser i verksamheten
• Planera och fördela uppdrag utifrån kundens beviljade insatser.
• Tillsammans med kunden och kontaktpersonen upprätta en genomförandeplan och sedan kontinuerligt följa upp det.
• Dokumentation och uppföljning utav dokumentation i kombination med ökat/minskat behov.
• Utföra hembesök hos nya kunder samt vid behov.
• Stötta-och handleda personal.
• Ha kontakt med primärvård och anhöriga.
För att lyckas i rollen är det meriterande om du har:
• Undersköterskeutbildning eller annan relevant vårdutbildning. Alternativt många års erfarenhet av att jobba inom vården.
• Erfarenhet av schema planering eller annan planering utifrån optimering med god kvalitet samt god kontinuitet. Det är alltså mycket viktigt att självständigt se den röda tråden i planeringen.
• Erfarenhet av arbete i hemtjänsten eller annan verksamhet som ständigt är irörelse tex akutverksamheter.
• Mycket god erfarenhet av planering i system för hemtjänst
• Kännedom utav systemet Treserva, TES, Phoniro Care, Pulsen Combine samt Careium
• God kunskap i svenska både i tal och skrift
• B-körkort är ett krav
Jag som anställande chef söker därför dig som är nyfiken, positiv, engagerad och har en lätthet att ta till sig nya processer och system. Det är mycket meriterande om du är van att hantera oväntade händelser eller snabba vändningar i verksamheten, därför ser jag det som mycket fördelaktigt att du har vana av att ha jobbat inom akuta verksamheter eller liknande verksamheter som är helt beroende på daglig planering där planeringen kan förändras på sekunden.
Jag som din närmsta chef uppskattar kommunikation, återkoppling och utmaning i arbetssätt. Jag värdesätter en hög arbetsmoral.
Det är för mig helt avgörande att du har en mycket god kommunikationsförmåga och att du har en hög ansvarskänsla när det kommer till dem områden där du har ansvarsuppgifter.
För att lyckas i denna rollen ser jag det som positivt att du är noggrann, ansvarstagande och flexibel då detta är en verksamhet där det gäller att kunna hantera flera saker samtidigt. Det kan gälla allt ifrån olika system, till andra arbetsverktyg. Detta kan innebära att stressnivån kan pendla mellan högt till lågt under en arbetsdag.
Som person behöver du vara serviceinriktad, positiv, lyhörd och gilla att arbeta med människor och för människor.
Vi ser gärna att du har en förmåga att lyfta dina kollegor och sprida god stämning på din arbetsplats med en prestigelös attityd.
Vad kan du förvänta dig utav mig som din närmsta chef?
Jag vill alltid sporra till innovation, därför kommer jag att ha nära kommunikation med dig och ständigt fråga efter feedback. Jag är rak och tydlig i min kommunikation och jag har en förväntan att du också kan ha det.
Jag gillar idéer och att alltid tänka utifrån optimering. Jag har en glad och positiv inställning men är alltid mån om att bibehålla ett professionellt bemötande. Då jag och du kommer jobba nära varandra i verksamheten är det viktigt att vi kan ha konversationer som inte sprids vidare.
Jag ser fram emot ett nära samarbete med dig!
Information om tjänsten:
Tillträde: enligt överenskommelse
Lön: enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Sysselsättningsgrad: Heltid, 37 timmar/vecka.
Antal lediga befattningar: 1
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-03-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Aleo Care AB (org.nr 556943-3187),
https://www.aleocare.se/ Arbetsplats Aleo Omsorg
Kontakt Therese Adielson
therese@aleocare.se 073-566 89 04 Jobbnummer 8943611