PKC-operatör

Polismyndigheten i Skåne, Rekryterings- och anställningssektione / Butikssäljarjobb / Malmö
2011-07-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "PKC-operatör" (publicerad 2012-11-02) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Skåne, Rekryterings- och anställningssektione i Malmö

Vid Polismyndigheten i Skåne ledigförklaras ett antal anställningar som assistent med funktion som PKC-operatör med tjänstgöring vid Länsoperativa avdelningen, Polisens kontaktcenter Skåne.
Behov finns av tillsvidareanställda, tidsbegränsat anställda och vikarier.
Polisens kontaktcenter i Skåne (PKC) ansvarar för telefonväxel samt anmälnings- och upplysningsverksamheten för polismyndigheten.
Sedan 2009 är PKC Skåne nationellt ansluten, vilket innebär att Skåne är ett av sju svarsställen som svarar på samtal om anmälningar, tips och upplysningar från hela Sverige. PKC tar även hand om anmälningar som gjorts via Internet. Antalet anmälningar som inkommer till PKC uppgår till drygt 300 per dygn.
Växeln i Polismyndigheten i Skåne och Blekinge omfattar cirka 4 000 interna anknytningar och tar emot cirka 900 000 interna och externa samtal årligen.
PKC Skåne har sin verksamhet förlagd till polishuset på Toftanäs i Malmö.

Publiceringsdatum
2011-07-13

Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna som PKC-operatör består av sedvanligt telefonistarbete, upprätta polisanmälningar som skrivs in i polisens databaserade system, skriva tips och lämna information till allmänheten om frågor som framförallt rör polisens ansvarsområde.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbete med människor i någon form av serviceyrke.
Arbetet innebär ständig kontakt med människor som av någon anledning är i behov av polisens insatser för hjälp och service, vilket innebär att du måste ha stor förmåga att kunna arbeta strukturerat och noga på ett serviceinriktat sätt.
Periodvis är arbetsbelastningen hög, varför du ska kunna arbeta under pressade förhållanden och tillfälligt öka arbetstakten utan att eftersätta kravet på en god service och kvalité.
Det är viktigt att du har lätt för att samarbeta och har en väl utvecklad förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Att kunna tala och förstå engelska är ett krav.
Du ska ha god datorvana och kunna skriva korrekt och med god hastighet.
Meriterande:
Ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska.
Kunskap i Polisens IT-system som RAR, DUR och centrala system m fl.
Erfarenhet inom polismyndigheten, gärna från flera verksamhetsgrenar.
Lämplig utbildning för eller erfarenhet av anmälnings- och tipsmottagning,- upplysning- och eller telefonistarbete.
Tidigare erfarenhet av att ha arbetat oregelbundna tider.

Övrig information
PKC:s verksamhet är igång alla dagar dygnet runt. Arbetstiden är förlagd till skiftestjänstgöring, dygnet-runt årets alla dagar. Arbetstiden planeras utifrån verksamhetens behov och krav. Schemat planeras i sex veckors intervaller.
Test kommer att användas i urvalsarbetet. Testet mäter din förmåga att formulera dig i tal och skrift, hur du hanterar datorn och din förståelse för engelska.
Månadslön utgår med 19 000 kronor.
För tillsvidareanställningarna kommer provanställning på sex månader att tillämpas.
Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning. Det finns författningsenliga krav på svenskt medborgarskap.
Önskar du ytterligare information är du välkommen att kontakta chefen för PKC Marie Bülow, tfn 010-561 40 12 eller bitr. chefen för PKC Catharina Nordh,
tfn 010-561 55 41.
Fackliga företrädare: ST: Frank Schröder, tfn 010-561 60 46, SEKO: Monica Veberg, tfn 010-561 91 69, JUSEK: Petra Stenkula, tfn 010-561, OFR/P: Stefan Olsson, tfn 010-561 56 27.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
För tillsvidareanställningarna kommer provanställning på sex månader att tillämpas.

Ersättning
Fast lön
19 000 kr.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-08-31
Välkommen med din ansökan! Personligt brev och cv (ej betygskopior) ska vara inkommet
till Polismyndigheten i Skåne, Rekryterings- och anställningssektionen, 205 90 Malmö,
senast den 31 augusti 2011. Ange i din ansökan vilken/vilka anställningsform/er du är
intresserad av. Märk din ansökan med diarienummer AA-713-25775/11.
Ange följande referens när du ansöker: diarienummer AA-713-25775/11
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Marie Bülow, tfn 010-561 40, chefen för PKC
Catharina Nordh, bitr. chef för PKC, tfn 010-561 55 41
Jeanette Fröberg

Facklig kontakt
ST: Frank Schröder, tfn 010-561 60 46
SEKO: Monica Veberg, tfn 010-561 91 6
JUSEK: Petra Stenkula, tfn 010-561

Företag
Polismyndigheten i Skåne, Rekryterings- och anställningssektionen

Adress
Polismyndigheten i Skåne, Rekryterings- och anställningssektionen
20590 MALMÖ

Kontorsadress
Storgatan 43

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 040-201000
Faxnummer: 040-201625

Jobbnummer
984742

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten i Skåne, Rekryterings- och anställningssektione

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten i Skåne, Rekryterings- och anställningssektione: