Personlig handläggare sjukförsäkring
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Stockholm
2012-10-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personlig handläggare sjukförsäkring" (publicerad 2014-11-07) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Stockholm,
Sundbyberg,
Huddinge,
Botkyrka,
Sollentuna eller i
hela Sverige Referens: 055207-2012
Försäkringskassan administrerar den svenska socialförsäkringen. Socialförsäkringen är en viktig del av det svenska trygghetssystemet och gäller för alla som bor eller arbetar i Sverige. Den ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada.
Försäkringskassan söker
Personliga handläggare sjukförsäkring
Placering Lokalt Försäkringscenter Stockholm Söderort
Arbetsuppgifter och ansvar
Som personlig handläggare har du ett samlat ansvar för hela kundengagemanget i ett sjukförsäkringsärende oberoende av ersättningsform. I dina arbetsuppgifter ingår att genomföra kvalificerade utredningar och besluta om rätt till ersättning samt att samordna insatser för återgång till arbete. Du har det övergripande ansvaret för kontakter med arbetsgivare, läkare och handläggare på andra myndigheter. I arbetet ingår också att se till kundens behov samt informera och förklara konsekvenser av alternativa beslut och ersättningsformer.
Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.
Publiceringsdatum2012-10-01KvalifikationerVi söker dig som
• har akademisk examen (minst 120p/180hp), gärna med samhälls-eller beteendevetenskaplig inriktning eller erfarenhet/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga;
• är initiativtagande, serviceinriktad
• har gott omdöme och god analytisk förmåga
• har god samarbetsförmåga och kan skapa förtroende i kontakter med kunder och samarbetspartner
• är stabil som person
• uttrycker dig mycket väl i tal och skrift
• har goda omvärldskunskaper samt förstår och värdesätter människors olikheter
Det är meriterande om du har
• erfarenhet av kundkontakter och liknande arbete gärna från Försäkringskassan, annan myndighet eller försäkringsbolag
• kunskap om socialförsäkringen
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationAnställningarna är tillsvidare med 6 månaders provanställning, heltid, med tillträde enligt överenskommelse men önskvärd start är den 7 januari, 2013. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Resor i tjänsten kan förekomma
Vill du veta mer om tjänsterna är du välkommen att kontakta Enhetschef Alexander Katsoulaki, tfn 010-116 14 64. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Sara Bergström, tfn 010-116 45 09. Fackliga kontaktpersoner är för ST Susanna Berry, tfn 010- 116 38 41, SACO Johanna Hotzén, tfn 010-116 31 65 eller SEKO Ebrima Dibba, tfn 010-116 91 01.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 055207-2012 senast den 14 oktober 2012. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 1353597
Observera att sista ansökningsdag har passerat.