Personalstrateg
Rättviks kommun / Administratörsjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Ospecificerad arbetsort eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Rättviks kommun i Ospecificerad arbetsort Rättvik - livskvalitet in på knutarna! Här finns de mest attraktiva boendemiljöerna med hög livskvalitet, trygghet och service för våra invånare och besökare, vilket bidrar till vår ökade inflyttning. Bidrar till trivseln gör också vårt rika kultur- och föreningsliv och vår unika natur. Bevarade traditioner, nytänkande och mod i samklang skapar en fantastisk livsmiljö.
Rättviks kommun ska vara en framtidskommun för boende och besökande kännetecknad av entreprenörsanda och småskalighet. Under devisen "Där tradition möter framtid" vågar vi utmana och utveckla vår kommun, med avstamp i vår historia. Vi vill nu välkomna ännu en medarbetare in i dessa spännande processer!
Personalenheten består just nu av en personalchef, tre personalstrateger, fem löneadministratörer samt en bemanningsenhet med en enhetschef och fyra bemanningsassistenter. Vi levererar stöd och service till alla våra chefer inom områdena personalfrågor, lönefrågor och bemanning.
Du kommer att jobba i en modern och flexibel organisation där balans mellan privatliv och yrkesliv har hög prioritet. Inom enheten har vi en tät och öppen dialog, vi stöttar varandra, delar med oss av våra kunskaper och ser till att vara varandras goda arbetsmiljö. Vi ser ett behov av ytterligare förstärkning på personalenheten inom en snar framtid, varför vi behöver rekrytera minst en personalstrateg.
Som personalstrateg hos oss kommer du att arbeta brett och både operativt och strategiskt. Ärenden som du kommer att hantera kan vara allt från att bistå vid fackliga förhandlingar, planera och genomföra utbildningar för våra chefer, medverka till upprättandet av rehabiliteringsplaner, arbeta med att utveckla processerna inom personalområdet, stötta vid rekrytering, ansvara för utveckling inom olika kompetensområden, t.ex. kompetensförsörjning eller lönebildning och mycket, mycket mer som kan dyka upp på personalenheten i Rättviks kommun.
Vi söker dig som har relevant utbildning inom området personal/HR. Du bör ha arbetat några år med personalfrågor och ha erfarenhet från bl.a. fackliga förhandlingar, vara väl förtrogen med arbetsmiljöreglernas komplexitet samt ha god kännedom om arbetsrätten. Dessutom måste du ha ett högt driv, både kunna arbeta självständigt och ha en god samarbetsförmåga samt vara smidig och lyhörd i mötet med andra då arbetet medför många interna och externa kontakter.
Goda kunskaper i svenska är ett krav för du måste kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi förutsätter att du är en van IT-användare då vi dagligen använder oss av flera olika datoriserade verksamhetssystem.
Tjänsten är tillsvidare på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Vi går igenom ansökningarna löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan nu.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-11-02ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-15
Ange följande referens när du ansöker: Personalenheten
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPersonalchef Christel Bridal 024870000
FöretagRättviks kommun
AdressRättviks kommun
Skolgatan 9
79532 RÄTTVIK
KontorsadressSkolgatan 9
Jobbnummer 4437721
Observera att sista ansökningsdag har passerat.