Personalsekreterare
Årjängs kommun, Personalavdelningen / Administratörsjobb / Årjäng
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Årjäng,
Eda,
Arvika,
Bengtsfors,
Åmål eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Årjängs kommun, Personalavdelningen i Årjäng Årjängs kommun ligger i det natursköna och sjörika sydvästra Värmland. Kommunen ligger centralt placerad utefter E 18 mitt emellan Karlstad och Oslo vilket ger närhet till både naturen och staden.
Publiceringsdatum2014-07-11ArbetsuppgifterVi erbjuder en tjänst med stor variation inom det HR och personaladministrativa området.
Uppdraget innebär att ge kommunens chefer ett kvalificerat konsultativt stöd i olika typer av personalfrågor inom hela personalområdet, exempelvis arbetsrätt, rekrytering, rehabilitering, arbetsmiljö, samverkansfrågor, löne- och ersättningsfrågor, organisations- och omställningsfrågor, fackliga förhandlingar etc.
Då vi är en förhållandvis liten personalavdelning är det viktigt att du är öppen för alla förekommande arbetsuppgifter inom personalområdet och beredd att rycka in där behov finns. Det är också betydelsefullt att du har en god förmåga att kunna arbeta självständigt och brett inom personal- och arbetsmarknadsområdet.
Dina arbetsuppgifter innefattar bl.a. att:
• Utreda, formulera, förankra och implementera centrala styrdokument, vägledningar och policys inom personalområdet i Årjängs kommun.
• Konsultativt stöd till verksamheterna i personal- och arbetsrättsliga frågor.
• Självständigt samordna och driva löneöversynsprocesser i samverkan med chefer och fackliga representanter.
• Understödja verksamheterna och politiken med utredningar, statistiska underlag och analyser inom personalområdet.
• Bidra aktivt till att ytterligare utveckla våra personal- och lönesystem och ge support till användarna.
KvalifikationerVi vill att du har en beteendevetenskaplig- eller samhällsvetenskaplig högskoleutbildning, företrädesvis med inriktning mot personal och arbetsliv.
Vi ser också gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete som personalsekreterare eller motsvarande yrkeserfarenhet. Vi söker en generalist inom området, som kan och vill arbeta brett och mångsidigt med personalfrågorna.
Mycket god datorvana och administrativ erfarenhet krävs gällande Officepaketet i allmänhet och Word och Excel i synnerhet. Erfarenhet från datasystemen Personec P, Win Las, Offentliga Jobb och Time Care är meriterande.
Vi ser gärna att du har B-körkort. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har:
• Ett välstrukturerat arbetssätt.
• God förmåga att arbeta med människor, såväl individuellt som i grupp.
• En kommunikativ och pedagogisk förmåga.
• God förmåga till såväl självständigt arbete, som nära samarbete med kollegor och uppdragsgivare.
• Ansvarskänsla och prioriteringsförmåga.
• Har integritet i tjänsteutövningen.
• En utvecklingsorienterad och konstruktiv sida.
ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Snarast möjligt, enligt överenskommelse., upphör: Anställningen är inledningsvis ett tjänstledighetsvikariat på 6 månader, med möjlighet till förlängning.
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-08-07
Ange följande referens när du ansöker: A325452
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChrister Larsson, Personalchef 0573-14011
christer.larsson@arjang.seIngemar Rosén, Kommunchef 0573-14132
ingemar.rosen@arjang.seMartin Eklund, Personal- och arbetsmarknadssamordnare 0573-13921
martin.eklund@arjang.seFacklig kontaktAnne-Lie Nilsson, Vision 070-5819228
FöretagÅrjängs kommun, Personalavdelningen
AdressÅrjängs kommun, Personalavdelningen
Box 906
67229 ÅRJÄNG
KontorsadressStorgatan 66 ÅRJÄNG
Jobbnummer 1937002
Observera att sista ansökningsdag har passerat.