Personalsamordnare till Akutkliniken

Region Östergötland / Administratörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Östergötland i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Åtvidaberg eller i hela Sverige

Akutkliniken ingår i Närsjukvården i centrala Östergötland och är ledande inom svensk akutsjukvård. Vi har cirka 200 anställda. Vi arbetar med akutsjukvård och utreder och behandlar cirka 50 000 patienter per år, varav drygt 20 procent läggs in på sjukhuset för fortsatt vård. Vår ambition är att med hög medicinsk kompetens samt med empati och respekt för den enskilda patienten erbjuda bästa akuta omhändertagande. Akutklinikens medarbetare har stort engagemang i att utveckla dagens akutsjukvård och arbetar intensivt för att ge ett säkert och värdigt omhändertagande av den akut sjuka patienten. På Akutkliniken arbetar idag tre personalsamordnare och vi önskar nu utöka gruppen med ytterligare en person.

Publiceringsdatum
2021-02-11

Arbetsuppgifter
Som personalsamordnare på Akutkliniken har du den övergripande uppgiften att stödja och bistå klinikens chefer med en rad olika arbetsuppgifter. I rollen som personalsamordnare har du den viktiga första kontakten med olika medarbetare, studenter samt interna- och externa samarbetspartners. Du kommer att ingå i ett team av fler personalsamordnare, men arbetar främst mot akutmottagningen. Du kommer sitta i nyrenoverade lokaler i den administrativa korridoren på kliniken. Det kommer även att finnas möjlighet att vid tillfällen arbeta på distans när verksamheten tillåter.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:

• Stödja och bistå enhetschef
• Arbeta i vårt personaladministrativa datasystem, Heroma och TESSA
• Hantera korttidsfrånvaro
• Bevilja ledigheter med kort varsel
• Bistå vid semesterplanering
• Arbeta i vårt rekryteringssystem Reachmee och delta och förbereda för anställningsintervjuer
• Planera för nyanställda

Dina personliga egenskaper
För att lyckas väl i din roll ser vi att du är självständig som person och att du gärna arbetar under eget ansvar. Det är även av stor vikt att du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränga dig för att hitta lösningar samt levererar i de projekt du tar dig an. I denna roll finns en stor variation av arbetsuppgifter och den ena dagen är inte den andra lik. Vi ser därför att det är av stor vikt att du har lätt för att anpassa dig till förändrade omständigheter, och ser möjligheter i, förändringar. Vi söker Dig som vill vara en spindel i nätet med glimten i ögat och nära till skratt. Du får gärna vara en fena på olika IT-system och digitala lösningar.

Erfarenhet och utbildning
Du är utbildad vårdadministratör. Vi ser det som meriterande om du haft liknande uppdrag tidigare och/eller om du har erfarenhet av våra IT-system Heroma/TESSA. Vi ser även det som mycket positivt om du har god datorvana och kan hantera olika Officeprogram utan hinder. För att lyckas väl i rollen ser vi även att du har goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift.

Anställning och information
Det här är ett vikariat som sträcker sig till 31 augusti 2022 med en eventuell möjlighet till förlängning, med tillträde efter överenskommelse. Du arbetar 100% och tjänsten är på dagtid. Vi vill ha rätt person på rätt plats vilket innebär att personlig lämplighet kommer att värderas högt vid tillsättning av tjänsten.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Åsa Dufva, 010-104 24 62, asa.dufva@regionostergotland.se
Personalsamordnare Linda Mjösberg Ohlsson, 010-104 36 11, linda.mjosberg.ohlsson@regionostergotland.se

Facklig företrädare för Vision är Malin Karlsson, malin.t.karlsson@regionostergotland.se

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 14 mars 2021. Vi kan komma att tillämpa löpande urval för intervju så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Tjänsten har ID-nummer 20210240.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Region Östergötland

Varaktighet, arbetstid
Dagtid, vikariat t.o.m 2022-08-31 Ej specificerat

Ersättning
Fast lön enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-03-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
REGION ÖSTERGÖTLAND

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Östergötland (org.nr 232100-0040)

Arbetsplats
Region Östergötland

Jobbnummer
5570214

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Östergötland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Östergötland: