Personaladministratör till verksamhetsområde Hinseberg
Kriminalvården, Hinseberg / Administratörsjobb / Lindesberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Lindesberg,
Nora,
Örebro,
Ljusnarsberg,
Skinnskatteberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kriminalvården, Hinseberg i Lindesberg,
Örebro eller i
hela Sverige Kriminalvårdens uppgift är att genom frivård och anstalter verkställa de påföljder som domstol dömer ut, driva häkten och utföra transporter samt göra personutredningar i brottmål. Uppgifterna ska utföras på ett sätt så lagföring kan ske effektivt och återfall i brott förebyggas. I all verksamhet värnar vi starkt om humaniteten och respekten för den enskildes integritet och rättssäkerhet, utan att kompromissa i fråga om samhällets säkerhet och trygghet.
Läs mer på vår hemsida
www.kriminalvarden.seVerksamhetsområde Hinseberg söker en personaladministratör. Personaladministratören ingår i den administrativa funktionen för det samlade PA-arbetet inom verksamhetsområdet.
Anstalten Hinseberg, som är Sveriges största kvinnoanstalt, har 93 platser fördelade på fem normalavdelningar, en riksmottagning, en psykiatrisk omvårdnadsavdelning samt en behandlingsavdelning (12-steg). Anstalten ligger i utkanten av Frövi omkring två mil nordost om Örebro.
Publiceringsdatum2016-04-20ArbetsuppgifterSom personaladministratör ansvarar du, under ledning av anstaltschef, tillsammans med respektive kriminalvårdsinspektör för kortsiktig och långsiktig personalplanering. Du registrerar arbetsförändringar och schemaplanering i personal- och löneadministrativa systemet Heroma. Du bistår i rekryteringsarbetet och ansvarar för en del administration inom detta. Övrig personal- och utbildningsadministration ingår också i arbetsuppgifterna. Med din systemkunskap i Heroma, bistår du lokalt med RALS-administration (löneförhandling).
Tjänsten har en tydlig arbetsgivarprofil.
KvalifikationerDu har fullständig gymnasiekompetens i form av slutbetyg eller gymnasieexamen. Utbildning på högskolenivå inom personal eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig är meriterande.
Erfarenhet från personaladministrativt arbete krävs, liksom mycket god datavana och väl förtrogenhet med MS Office-paketets olika program, såsom Word, Excel och Outlook. Det är meriterande om du har erfarenhet av personalplanering, schemaläggning och avtal inom Kriminalvården samt om du har erfarenhet av personal- och löneadministrativa systemet Heroma.
Vi kommer att lägga stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper där god samarbetsförmåga och god kommunikativ förmåga värderas högt. Du bör också vara självgående och initiativtagande samt ha en vilja att utvecklas och lära nytt. Då tjänsten innebär mycket interna och externa kontakter, förutsätter vi att du också har en god social förmåga samt är serviceinriktad.
Körkort behörighet B är önskvärt.
ÖVRIGT
Ansökan kan endast göras via länk i denna annons eller direkt på
www.offentligajobb.se .
Vi tar inte emot ansökningar via vanlig post eller e-post.
Kriminalvården är en rökfri myndighet både för personal och klienter.
Kriminalvården strävar mot en jämn könsfördelning och ökad mångfald.
De flesta tjänster inom Kriminalvården är säkerhetsklassade. Detta innebär att registerkontroll kommer att föregå beslut om anställning.
Provanställning kan komma att tillämpas.
Läs mer:
http://www.kriminalvarden.seVaraktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Dagtid måndag-fredag, flextid tillämpas. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller efter överenskommelse. .
ErsättningMånadslön Indivduell lönesättning tillämpas.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-11
Ange följande referens när du ansöker: A561031
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJacques Mwepu, Anstaltschef 077-22 80 800
Facklig kontaktPeter Fahlin, SEKO 077-2280800
Tony Schytt, OFR 077-22 80 800
Daniel Eriksson, SACO 077-22 80 800
FöretagKriminalvården, Hinseberg
AdressKriminalvården, Hinseberg
Box 1005
71892 FRÖVI
Kontorsadress71892 FRÖVI
Jobbnummer 2795785
Observera att sista ansökningsdag har passerat.