Personal- och bemanningsassistent

Dreamlogistics AB / Administratörsjobb / Habo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Habo, Mullsjö, Jönköping, Aneby, Tidaholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Dreamlogistics AB i Habo, Jönköping, Borås, Göteborg, Ängelholm eller i hela Sverige

Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel och inkluderande miljö, för att uppnå mål gemensamt.

Vårt mål är att erbjuda den bästa e-fulfillmentlösningen för e-handlare. Detta gör vi genom ett egenutvecklat WMS, mycket kunskap och viljan att hela tiden utvecklas. Tillväxt är i vårt DNA och något vi lever med. Nu står vi inför nästa spännande resa då vi ska skala upp än mer. Sedan 2021 är vi en del av Bring vilket bäddar för stordåd. Vi söker nu en Personal- och Bemanningsassistent som vill vara med på vår resa.

Publiceringsdatum
2022-05-06

Om tjänsten
I rollen som Personal-och bemanningsassistent kommer du ansvara för bemanningen på våra lager. Du kommer ansvara för att bemanna på kort sikt när det kommer in akuta sjukskrivningar eller inför de perioder vi har mycket att göra. Det kommer även ingå att planera bemanningen på längre sikt inför semesterperioder och andra ledigheter.

I rollen kommer du ta ansvar för vår personalpool och vara delaktig i mottagandet av ny personal. Du kommer arbeta nära HR-teamet och i din roll kommer du hjälpa till med vissa delar i rekryteringsprocessen såsom att göra urval bland ansökningarna, boka in intervjuer samt hålla i egna rekryteringsprocesser.

Tjänsten innefattar också hantering av försystem, hantering av schema och andra administrativa delar.

Om dig

Vi söker dig som har förmåga att engagera och skapa ett positivt klimat. Vi ser att du som person är social, öppen och har lätt för att skapa nya relationer. Att du vill arbeta med människor och är serviceinriktad är viktigt för denna roll. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, är flexibel och är duktig på att planera och organisera.

Tjänsten passar dig som har tidigare erfarenhet av service, erfarenhet av administrativt arbete och vill ta ett nästa steg i karriären. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Office-paketet och kan tala och skriva obehindrat på svenska. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet i rekryteringsprocessen.

Information om företaget

DreamLogistics är ett tredjepartslogistikföretag (3PL) vilket betyder att vi hanterar hela logistikflödet åt våra kunder - allt från inkommande gods till paketering av kundordrar, kundtjänst och returhantering.

Praktisk information

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som startar med en provanställning på 6 månader. Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag-fredag. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Frågor kring tjänsten välkomnas till Julia, på mail julia@dreamlogistics.se. Sista ansökningsdag är 27 maj.

Välkommen in med din ansökan, vi ser fram emot att träffa just dig!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Dreamlogistics AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Dreamlogistics AB (org.nr 556833-0756), http://dreamlogistics.se

Arbetsplats
DreamLogistics

Kontakt
Julia Rudh
julia@dreamlogistics.se
036-3333444

Jobbnummer
6614161

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Dreamlogistics AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Dreamlogistics AB: