Performance marketing specialist

Länsförsäkringar Jönköping / Marknadsföringsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Länsförsäkringar Jönköping i Jönköping, Nässjö, Tranås, Vetlanda, Gislaved eller i hela Sverige

Länsförsäkringar Jönköping består av ca 270 engagerade medarbetare som bor där våra kunder bor, handlar i samma affärer och har samma väder. Vi vill tillsammans göra mer än att erbjuda de bästa tjänsterna inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Hos oss har alla medarbetare ett meningsfullt jobb, som bidrar till något större. Vi erbjuder dig möjligheten att skapa trygghet i våra kunders vardag, vara engagerad i lokalsamhället och tillsammans prioritera hållbarhetsarbetet högt. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som uppmuntrar innovation, främjar samarbete och bidrar till ett hållbart arbetsliv. Hos oss får du en plats att växa och bidra i ett lokalt styrt bolag med stor gemenskap.
Länsförsäkringar Jönköping är ett av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag i Länsförsäkringsgruppen. Vi erbjuder ett komplett utbud inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Vi finns nära våra kunder i hela Jönköpings län och kan därmed lägga kraft på att lära känna våra kunder och säkerställa deras behov. Som kundägt bolag fokuserar vi på att skapa trygghet och möjligheter i vardagen. Vi arbetar aktivt med att förebygga olyckor och skador, något som också är bra för miljön och samhället omkring oss.

Pratar du ofta om SEM, CPC och CPM i vardagen och vill vara med och utveckla den digitala försäljningen på ett kundägt bolag med stort hjärta för samhället omkring oss? Som Performance marketing specialist ansvarar du för att proaktivt driva och verkställa aktiviteter inom Länsförsäkringar Jönköpings digitala marknadsföring.
Uppdraget innehåller en kombination av taktiskt planerande och operativt genomförande med att vässa våra digitala kampanjer från prospektering till konvertering. Tillsammans med kollegorna i teamet bidrar du till att utveckla vår kommunikation för att öka den digitala försäljningen inom våra affärer bank, försäkring och pension.
Du kommer ansvara för att utveckla och implementera digitala kampanjer genom att optimera dessa i förhållande till KPI:er och ROI. Du kommer också ha ansvar för och följa upp budget och målsättningar. I uppdraget ingår ett nära samarbete med mediebyrå samt andra bolag i Länsförsäkringsgruppen, vilka vi delar ehandelssystem med. För dig som vill bygga erfarenhet finns stora möjligheter att utvecklas i samverkan med andra specialister på området.

Kommunikationsarbetet drivs från enheten Hållbarhet & kommunikation men har även uppdragsgivare i övriga verksamheten. Du kommer med andra ord får nytta av både din samarbetsförmåga och affärsmässighet när du jobbar nära säljcheferna.

Bra att veta
Tjänsten är ett vikariat på 1 år med tillträde efter överenskommelse. Du kommer att vara placerad på Länsförsäkringars kontor i Jönköping. Det finns möjlighet att delvis arbeta på distans.
Vi arbetar med löpande urval och välkomnar din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdatum är 31 januari. För att säkerställa en fördomsfri rekryteringsprocess så arbetar vi med arbetspsykologiska tester. I rekryteringsprocessen gör vi bakgrundskontroller på slutkandidater för att få en helhetsbild av dig som kandidat och din lämplighet för den tjänst du sökt.
För frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Ida Severin 036-19 92 97 ida.severin@lfj.se Facklig kontaktperson är Karin Skarland, 036- 19 91 17.
Varmt välkommen med din ansökan!

Som person är du positiv, lösningsorienterad och får saker och ting att hända. Det är självklart för dig att hela tiden utvecklas och hålla dig uppdaterad inom allt från kanalval till verktyg och best practise.
Du vill arbeta i en utåtriktad roll i kontakten med teamet och övriga kollegor. Vår gemensamma utveckling är lean-agil vilket gör att du ständigt behöver anpassa ditt arbetssätt till nya omständigheter. Du arbetar konstruktivt under tidspress, tar snabbt in ny kunskap samt har hög leveranstakt. Som person är du en prestigelös och engagerad lagspelare som tar en aktiv roll i gruppens gemensamma arbete. Du förstår vikten av samarbetet mellan kommunikation och den affärsdrivande verksamheten.
Sist men inte minst vill du vara delaktig på resan med att utveckla ett hållbart och attraktivt varumärke. Du kan även identifiera dig med våra värderingar som kundägda, lokala och hållbara.
Kunskap & erfarenhet
• Relevant utbildning inom digital marknadsföring från högskola eller yrkeshögskola
• Kunskaper i Google ads, Google analytics och Looker studio
• Erfarenhet av köpsystem som DV360 och Meta ads manager
• Ett plus om du tidigare har arbetat med kampanjer och digital kommunikation mot B2C över olika medieplattformar

Ersättning
Undefined

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "5855-42170306".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Länsförsäkringar Jönköping (org.nr 526000-5854)

Kontakt
Sara Söderström
036199000

Jobbnummer
8377942

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Länsförsäkringar Jönköping

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Länsförsäkringar Jönköping: