Payroll & HR Administration Specialist

Flügger AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2018-06-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Payroll & HR Administration Specialist" (publicerad 2018-06-19) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Flügger AB i Göteborg, Kungälv, Härryda, Kungsbacka, Bollebygd eller i hela Sverige

Är du duktig på daglig drift av HR-administration och specifikt Payroll?
Ser du snabbt möjligheter för effektivisering och optimering av processer?
Sätter du värde på att leverera bra service och goda resultat?
Är du robust, självständig och redo att vara en del av en omgivning med stort fokus på utveckling, optimering och effektivisering?
Då är du kanske vår nya kollega?

Som Payroll & HR Administration Specialist kommer du att ansvara för den dagliga driften av HR- administration och Payroll för Flügger Sverige. Det är du som står för alla aspekter av input till lönebearbetning och löneutbetalningar i nära samarbete med vår externa samarbetspartner. Dessutom kommer du med din höga serviceförmåga och proaktiva approach att vara kontaktperson för våra (svenska) medarbetare i samband med bl.a. utformning av kontrakt och frågor om våra personalförmåner, riktlinjer och andra HR-policys. Du kommer att referera direkt till Compensation & Benefit Manager Pia Munk-Jensen och bli en viktig del av vårt globala HR-team, med placering i våra nya fina lokaler i Göteborg.

Strukturerad och detaljorienterad

Du kommer att fylla en nyckelroll i vår organisation och säkra hög effektivitet och kvalitet i din dagliga support, ad hoc-uppgifter och fasta månadsuppgifter i samband med lönekörning och månadsavslut. Du kommer dessutom att spela en stor roll vid implementeringen av ett nytt lönesystem och ingå i olika tvärorganisatoriska projekt i närt samarbete med våra lokala, regionala och globala kollegor i Danmark, Norge, Sverige och Polen.

Dina primära arbetsuppgifter är följande:

• Kontaktperson gällande löneförhållanden, förmåner, tidsregistrering och HR-administration för produktion, butiker och kontor i Sverige.
• Ansvar för lönekörning varje månad, samt kontroll av och uppföljning på återbetalningar från myndigheter, semesterdagar m.m.
• Ansvar för kontroll och underhåll av personaldata
• Säkerställa lönavstämning mellan RSV, balans- och drift-konton, samt lönedata
• Ansvar för att säkerställa korrekt input till Ekonomi, HR och här under speciellt Compensation & Benefit, samt andra både interna och externa intressenter

Då ditt ansvarsområde primärt är riktat mot våra svenska medarbetare förväntas det att du kommer att ha telefonkontakt med många svenska medarbetare.

Bli en del av vår resa

Hos Flügger är din utveckling vår utveckling. Vi strävar efter en prestationskultur med god dynamik, livligt tempo, hög kunskapsdelning och vi söker alltid det bästa och mest optimala samarbetet.

Vill du bli en del av detta och har du:

• Erfarenhet med och kunskap om svensk lagstiftning och regler inom lön
• Bred erfarenhet med och intresse för löneprocesser, administration av lön och förmåner
• Kunskap om överenskommelser gällande lön och anställningsförhållanden
• God kunskap om AGDA eller erfarenhet med andra lönesystem
• God kunskap om Microsoft Office-paketet och speciellt en stark kunskap om Excel
• Starka analytiska och administrativa egenskaper
• Öppen, positiv och utåtriktad av naturen
• 2-3 års erfarenhet från en liknande position, gärna från en större internationell koncern
• En resultatorienterad tillgång med stort fokus på prioritering av arbetsuppgifter vid korta deadlines
• Goda kommunikativa egenskaper skriftligt och muntligt på svenska, engelska och danska

Du blir en del av en ansedd dansk koncern med internationella aktiviteter, där professionalism och värderingar går hand i hand.

Intresserad?

Om du har frågor eller om du vill veta mer, så kan du kontaktar du Compensation & Benefit Manager Pia Munk-Jensen på telefon nummer +45 51 56 13 15 eller HR Manager Sverige, Mikael Svensson, på telefon 0702-26 64 36.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-06-12

Ersättning
Fast lön
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mikael Svensson misve@flugger.com 033-7002340

Företag
Flügger AB

Adress
Flügger AB
Mölndalsvägen 77
41263 Göteborg

Kontorsadress
Mölndalsvägen 77

Jobbnummer
4200206

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Flügger AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Flügger AB: