Payroll Consultant till Solna sökes!

Hgrec AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hgrec AB i Stockholm, Solna, Danderyd, Huddinge, Sollentuna eller i hela Sverige

Vill du jobba med internationella kunder och samtidigt utveckla din engelska i tal och skrift? Då ska du komma och jobba i vår kunds lönegrupp i Solna.
I rollen som lönekonsult arbetar du i lönesystemet Hogia Lön+ och tillsammans med deras internationella samarbetspartner i en väl strukturerad process. Du deltar i kundmöten och ständigt efter att utveckla leveransen och relationen med dina kunder. Du har ett nära samarbete med dina kollegor i Rumänien som avlastar dig i det administrativa arbetet. Hos vår kund får du också möjlighet till många karriärvägar i en stor koncern samtidigt som du omges av kollegor som brinner för samma sak, lönehantering och service!
De är ett glatt gäng som stöttar varandra under deras arbetstoppar och drivs av att ge den bästa servicen! Deras grupp består av ca tio kollegor som sitter i deras nya lokaler i Solna. Du som medarbetare erbjuds bl.a flexibla arbetstider, massage på kontoret och deras utbildningsakademi för din egen kompetensutveckling. Du erbjuds även möjlighet att kostnadsfritt auktorisera dig hos SRF till auktoriserad lönekonsult. De kan erbjuda dig både trygghet i din anställning men även utmaningar för din personliga utveckling.

Publiceringsdatum
2019-10-17

Arbetsuppgifter
Självständigt jobba med lönehantering på ett effektivt och konsultativt sätt.
Eget kundansvar för dina kunder och
Delta i kundmöten
Hantera tolkning av kollektivavtal, hantera reseräkningar och friskvårdsbidrag
Delta vid implementering/utförande av företagets processer rutiner och strategier
Aktivt arbeta för effektiviseringar och proaktivitet
Backa upp för dina kollegor i teamet vid behov

Vem är du?
Som person söker vi dig som brinner för service, där kunden får stå i fokus och ha just Dig som sin personliga rådgivare.
Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av lönehantering och kanske har du en godkänd examen från någon YH utbildning inom lön eller annan motsvarande kompetens. Oavsett tidigare erfarenhet behöver du ha en stark energi och drivkraft, med tydlig ansvarskänsla. Vi behöver dig som trivs med att arbeta med moderna arbetssätt och IT-system samt tycker om att arbeta i team. Du gillar att ta fullt ägarskap för dina arbetsuppgifter och är van vid att alltid sätta kunden i fokus.
Då du kommer att hantera flera kunder med olika typer av kollektivavtal behöver du kunna arbeta på ett strukturerat sätt och kunna prioritera det viktigaste först. Du drivs av att nå ett bra resultat och vill hela tiden prestera för att göra dina kunder nöjda. Du behöver vara en lagspelare då ni arbetar tillsammans i team med en teamleader och där gruppens samtliga kunder är ett gemensamt ansvar. Svenska och engelska är ett krav. Vi ser gärna att du har jobbat i excel tidigare och att du kan bygga pivottabeller och förfina rådata.
Din ansökan
Skicka din ansökan till olivia.winkvist@happygroup.se. Vi kontaktar endast de som kallas till intervju.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
HGRec AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
HGRec AB (org.nr 559151-9458)
113 59  STOCKHOLM

Ansökan
E-post: olivia.winkvist@happygroup.se

Arbetsplats
Hgrec AB

Jobbnummer
4876766

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hgrec AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hgrec AB: