Passionerade löneadministratörer
Lönemäklarna AB / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lönemäklarna AB i Helsingborg Anslut dig till vårt växande team: Lönemäklarna söker två passionerade löneadministratörer
Om Lönemäklarna
Som en framstående lönefirma specialiserad på små- och medelstora företag, stärker Lönemäklarna företag genom att sköta deras lönehantering, vilket möjliggör för dem att helt fokusera på att expandera sina affärsidéer. Våra ledord är flexibilitet, effektivitet och tillgänglighet. Utgångspunkten är att löneprocessen kan vara nära nog unik för varje kund, vilket innebär att vi rättar oss efter kundens önskemål.
Sedan starten 2018, har vi årligen haft en tillväxt på 30-40%. Nu utvidgar vi vårt team i Helsingborg för att fortsätta vår framgångsresa.
Om jobbet
I rollen som löneadministratör kommer du företrädesvis att
Hantera hela löneprocessen från insamling till löneutbetalning.
• Hantera hela löneprocessen från insamling till löneutbetalning.
• Ansvara för att lagar och i förekommande fall kollektivavtal efterlevs.
• Rapportera till relevanta myndigheter och organisationer som Fora, Collectum och Försäkringskassan.
• Erbjuda support via telefon och e-post.
• Hålla kundens löneportal uppdaterad.
• Utarbeta och inlämna statistik och arbetsgivarintyg.
• Kontinuerligt utveckla och effektivisera arbetsprocesser.
Publiceringsdatum2023-12-30KompetenserLönemäklarna ser fram emot att samarbeta med dig som har sinne för detaljer, samtidigt som du har ett driv och en förmåga att arbeta i ett högt tempo. Formellt har du åtminstone gymnasiekompetens och viss erfarenhet av löneadministration. Har du gått en eftergymnasial utbildning till löneadministratör via yrkeshögskolan så är det naturligtvis ett plus.
Vidare krävs god kunskap i Excel samt starka kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska. Erfarenhet av Dropbox är önskvärt. Erfarenhet av HR-systemet MaxPA är inte ett krav, då utbildning kommer tillhandahållas vid anställningens start.
Anställningsvillkor
Tjänsterna är deltid, motsvarande 70-80% av en heltid. Arbetstiden förläggs mer intensivt vissa veckor, med mindre arbetstid andra veckor. Möjlighet till arbete på distans finns i viss uträckning.
Så ansöker duVi ser fram emot att höra från dig! Skicka din ansökan snarast, då rekrytering sker löpande. Ange gärna "Löneadministratör" i ämnesraden.
Eventuella frågor samt ansökan skickas till Thomas Francke via
thomas@lonemaklarna.se.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-28
E-post:
thomas@lonemaklarna.se Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Löneadministratör".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Lönemäklarna AB (org.nr 559061-5851)
Båthusgatan 9 (
visa karta)
252 67 HELSINGBORG
Kontakt Thomas Francke
thomas@lonemaklarna.se 073-5171121 Jobbnummer 8361122
Observera att sista ansökningsdag har passerat.