Passionerade löneadministratörer

Lönemäklarna AB / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lönemäklarna AB i Helsingborg

Anslut dig till vårt växande team: Lönemäklarna söker två passionerade löneadministratörer
Om Lönemäklarna
Som en framstående lönefirma specialiserad på små- och medelstora företag, stärker Lönemäklarna företag genom att sköta deras lönehantering, vilket möjliggör för dem att helt fokusera på att expandera sina affärsidéer. Våra ledord är flexibilitet, effektivitet och tillgänglighet. Utgångspunkten är att löneprocessen kan vara nära nog unik för varje kund, vilket innebär att vi rättar oss efter kundens önskemål.
Sedan starten 2018, har vi årligen haft en tillväxt på 30-40%. Nu utvidgar vi vårt team i Helsingborg för att fortsätta vår framgångsresa.

Om jobbet
I rollen som löneadministratör kommer du företrädesvis att
Hantera hela löneprocessen från insamling till löneutbetalning.
• Hantera hela löneprocessen från insamling till löneutbetalning.
• Ansvara för att lagar och i förekommande fall kollektivavtal efterlevs.
• Rapportera till relevanta myndigheter och organisationer som Fora, Collectum och Försäkringskassan.
• Erbjuda support via telefon och e-post.
• Hålla kundens löneportal uppdaterad.
• Utarbeta och inlämna statistik och arbetsgivarintyg.
• Kontinuerligt utveckla och effektivisera arbetsprocesser.

Publiceringsdatum
2023-12-30

Kompetenser
Lönemäklarna ser fram emot att samarbeta med dig som har sinne för detaljer, samtidigt som du har ett driv och en förmåga att arbeta i ett högt tempo. Formellt har du åtminstone gymnasiekompetens och viss erfarenhet av löneadministration. Har du gått en eftergymnasial utbildning till löneadministratör via yrkeshögskolan så är det naturligtvis ett plus.
Vidare krävs god kunskap i Excel samt starka kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska. Erfarenhet av Dropbox är önskvärt. Erfarenhet av HR-systemet MaxPA är inte ett krav, då utbildning kommer tillhandahållas vid anställningens start.

Anställningsvillkor
Tjänsterna är deltid, motsvarande 70-80% av en heltid. Arbetstiden förläggs mer intensivt vissa veckor, med mindre arbetstid andra veckor. Möjlighet till arbete på distans finns i viss uträckning.

Så ansöker du
Vi ser fram emot att höra från dig! Skicka din ansökan snarast, då rekrytering sker löpande. Ange gärna "Löneadministratör" i ämnesraden.
Eventuella frågor samt ansökan skickas till Thomas Francke via thomas@lonemaklarna.se.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-28
E-post: thomas@lonemaklarna.se

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Löneadministratör".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Lönemäklarna AB (org.nr 559061-5851)
Båthusgatan 9 (visa karta)
252 67  HELSINGBORG

Kontakt
Thomas Francke
thomas@lonemaklarna.se
073-5171121

Jobbnummer
8361122

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lönemäklarna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lönemäklarna AB: