Paid Social Media Manager
Bemanningsstyrkan / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bemanningsstyrkan i Stockholm,
Lidingö,
Sollentuna,
Täby,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Bemanningsstyrkan är ett väletablerat företag inom bemanning och rekrytering. Vi har varit verksamma sedan 2009 och har idag ca 300 anställda som varje dag hjälper våra kunder i deras dagliga arbete.
Vi är medlemmar I Almega/Kompetensföretagen och Svenskt Näringsliv, självklart har vi kollektivavtal.
Vi söker nu för kunds räkning en Paid Social Media Manager för omgående tillsättning. Vår kund är ett världsomspännande företag inom hemelektronikbranschen med nordiskt huvudkontor i Kista Science City.
Vår kund söker en exceptionellt bra Paid Social Media Manager som tror på att effektiv digital kommunikation bara kan åstadkommas genom att kombinera strategi och analys med kreativitet för att hitta en väg genom mediabruset. Du ska ha en stark passion för digital marknadsföring och tycka om att ditt arbete ska vara en del av något större.
Du kommer att arbeta inom kundens Digital Acquisition Marketing Team och i dina arbetsuppgifter ingår att utföra kampanjer på social media, koordinera och planera nordiska sociala media-kampanjer och även hålla i lokala aktiviteter inom kundens alla marknadsområden med material från olika team och externa reklambyråer.
Vår kund förväntar sig att du med hjälp av nyskapande idéer och utifrån databaserad information ska sträva efter bästa möjliga resultat inom marknadsföring på sociala medier.
Vår kund tror på meningsfulla framsteg genom att man vågar bryta barriärer och normer, teknologi ska finnas tillgänglig för alla och ska göra människors liv "smartare och enklare".
Hos kunden har man ett öppet sinne, man fokuserar på att testa, analysera, lära och utveckla både produkter och arbetssätt tillsammans! Teknologi är verksamhetens hjärta och man vill gärna ha en kollega med gediget tekniskt intresse till teamet.
Hos kunden erbjuds man en möjlighet att arbeta i ett internationellt företag som ligger i framkant inom utveckling av hemelektronik. Du får möjlighet att skaffa dig erfarenheter och färdigheter från flera olika områden inom digital marknadsföring och du får arbeta med några av de mest innovativa produkterna inom hemelektronikbranschen.
Nyckelfunktion/Ansvarsområden:
* Project Management: planera och iscensätta digitala kampanjer, ta fram innehåll och hantera logistik kring detta.
* Content design: Ta fram och hantera innehållet på sociala medier tillsammans med produktansvariga inom kundens alla verksamhetsområden. Vara ansvarig för framtagning/design och beställning av kampanjer för olika målgrupper och på olika plattformar.
* Build insights: Följa upp och utvärdera hur genomförda kampanjer har påverkat kundens varumärke, genomföra undersökningar och utifrån dessa ta fram hur kampanjer har tagits emot hos målgrupperna.
Kunskapskrav:
Du ska ha avancerade kunskaper i digital media generellt och med specialitet inom sociala medier.
Du ska ha mycket bra kunskaper inom Facebook Business Manager och kunna skapa komplexa kampanjer där du når specifika målgrupper.
Du ska kunna röra dig smidigt inom alla sociala medier och förstå hur olika målgrupper nås via de olika kanalerna inom sociala medier.
Du ska vara skicklig på att analysera och visualisera data utifrån realtidsprestanda och kunna optimera kampanjernas innehåll utifrån dina analyser.
Du ska kunna förvandla affärs- och marknadsföringsmål till en social mediastrategi, kunna iscensätta denna och också kunna sätta mål och KPI:er för vad kunden ska få ut av strategin.
Du följer med och övervakar den digitala världen, ser trender och nyheter som du kan använda inom kundens digitala marknadsföring.
Minst tre års erfarenhet av arbete med köpta kampanjer på sociala medier, antingen på en marknadsföringsbyrå eller "in-house".
Erfarenhet av digitala analyser (Google Analytics)
Hantera engelska och svenska flytande både muntligt och skriftligt
Tekniska färdigheter i spårningsscript och pixlar på websidor är meriterande.
Bemanningsstyrkan erbjuder heltidsarbete, fast månadslön, friskvårdsbidrag samt en engagerad konsultchef som finns på plats hos kunden flera gånger per vecka. Du får också ett 30-tal arbetskamrater från Bemanningsstyrkan på plats hos kunden....
Tjänsten ska tillsättas snarast och löper på i tolv månader med mycket stor möjlighet till förlängning. Vi kommer att hålla intervjuer löpande.
Skicka in ditt cv och ett personligt brev, jag vill gärna att det i ditt brev framgår möjligt startdatum, vad du har för löneanspråk samt om du har någon längre ledighet inplanerad de närmaste sex månaderna.
Jag ser fram emot din ansökan!
/ Therese, Bemanningsstyrkan
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
Publiceringsdatum2018-10-24ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-14
Ange följande referens när du ansöker: 426/231
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBemanningsstyrkan
bemanningsstyrkan@noreply.com 0852523397
FöretagBemanningsstyrkan
AdressBemanningsstyrkan
16480
16480 0180
KontorsadressStålgatan 11A
Jobbnummer 4421166
Observera att sista ansökningsdag har passerat.