Ordermottagare till Sveriges största däckkedja - Euromaster

Adecco Sweden AB / Kontorsjobb / Varberg
2017-07-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ordermottagare till Sveriges största däckkedja - Euromaster" (publicerad 2017-09-08) ⬅️


Visa alla kontorsjobb i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige

Är du en person som vill vara med på en framgångsresa där innovation och framåtanda är i fokus? Där du själv får möjligheten att utvecklas och påverka ditt arbetssätt samt komma med nya idéer för att främja verksamheten? Som person älskar du en händelserik vardag, är lösningsorienterad, nyfiken och har alltid ett högt fokus på kundnöjdhet. Du har en god datavana och gillar att ha ordning och reda. Känns det igen? Då ska du söka nu!

Publiceringsdatum
2017-07-27

Om tjänsten
Euromaster, som är en del av Michelinkoncernen, är Europas största däckkedja med över 2000 försäljningsställen i 15 länder. I Sverige har Euromaster över 65 egna verkstäder och 43 samarbetspartners från Gällivare i norr till Trelleborg i söder, samt en egen regummeringsfabrik. Hos Euromaster finner kunderna marknadens bredaste sortiment av däck, fälg likväl som tillbehör. De är drygt 450 anställda och omsätter över 1 MDR SEK. Det finns stora möjligheter till karriärutveckling såväl nationellt som internationellt. Som ordermottagare kommer du att arbeta i ett öppet kontorslandskap med ett antal kollegor som arbetar med ordermottagning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

* Ta emot order
* Stämma av och säkerställa att produkterna finns hemma
* Registrering/korrigering av order
* Lägga order till leverantörer
* Övrig orderadministration

Vidare ansvarar du för att kommunicera med kund för att bekräfta leverans men också vid frågor kring logistik och orderbeställning. Här finns det möjlighet att själv påverka och effektivisera ditt arbetssätt och därför är det viktigt att kunna arbeta både självständigt och i grupp. Utöver kontakt med kund och leverantör så kommer du även att kommunicera och ibland supporta interna kollegor så som säljare, supply- och ekonomiavdelningen.

Om dig
Vi söker dig som är van vid att arbeta med kundservice, gärna med erfarenhet av att arbeta med telefon och dator som verktyg. Du har lätt för att utrycka dig, där du är rak och tydlig i din kommunikation. Du hanterar det svenska språket obehindrat i tal såväl som skrift och du har också goda kunskaper i engelska. Har du också erfarenhet av att arbetat administrativt så kommer du att snabbt komma in i dina nya arbetsuppgifter. Vidare är det meriterande om du har ett intresse för bilar och har lätt för att lära dig om olika däck, fälgar, bulthål och liknande. Som person är du också en positiv och pigg person som tycker om att arbeta och leverera en hög kundnöjdhet! Du är också noggrann i ditt arbetssätt och har en god förmåga att tänka logiskt.

Viktigt för tjänsten är:

* Att du är serviceinriktad
* Intresserad av att lära dig mer om bilar
* God kommunikativ och administrativ förmåga

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Intervjuer för tjänsten kommer att ske under v.32 och v.33 på Adecco i Göteborg. Tjänsten som ordermottagare är ett konsultuppdrag och börjar i september 2017 och pågår under kundens högsäsong. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att

kontakta ansvarig rekryterare Alexandra Fahlström på 031-725 45 08.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Vardagar

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Fahlström 031-725 45 08

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3617691

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: