Orderläggare / inköpsassistent
Peak-It AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Peak-It AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Botkyrka eller i
hela Sverige Till vår kund söker vi nu en orderläggare/inköpsassistent. Tjänsten startar omgående som ett konsultuppdrag på sex månader med möjlighet att därefter få anställning hos kunden. Vår kund är verksam inom detaljhandeln.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Kundens inköpsavdelning för inredning ansvarar globalt för inköp av all butiksinredning till kundens nya och befintliga butiker. I första hand kommer du att arbeta med orderläggning och inköpsrelaterade frågor:
• Assistera inköparen i inköpsprocessen
• Analysera, beräkna och rapportera om inköpsprocesserna
• Göra offerter, beräkna, prognos och göra beställningar
• Beställa PR och servicematerial
• Övervaka och följa upp inköp
• Ha daglig kontakt med leverantörer och distributörer
• Hantera och analysera data i ordersystemet
• Leveransbevakning
Publiceringsdatum2013-02-25Profil• Civilekonom eller motsvarande
• Ca 2 års erfarenhet av liknande arbete
• Flytande engelska tal & skrift
• Vilja/förmåga att arbeta administrativt samt med förändring
• Goda kunskaper inom Excel
• Analytisk
• Driven
• Samarbetsvillig/lagspelare
Uppdraget pågår 4/3-13 t o m 31/8-13, med möjlighet till anställning hos kunden.
Vi kan erbjuda
Som konsult hos PEAK blir vi din arbetsgivare och du får tillgång till uppdrag hos våra kunder. Många uppdrag som går genom oss leder ofta till möjligheten att bli anställd direkt hos vårt kundföretag. Du får en personlig konsultchef.
Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste bemanningsföretag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta
Sara Dahlström på tfn: 0768-696495.
För att söka tjänsten,gå in på
http://intern.peak-bemanning.se/hjem/Sokjobb/JobDetails/tabid/50/language/sv-S E/Default.aspx?CommissionId=2415&SkillId=0&LocationId=0
Vi har tyvärr inte möjlighet att behandla ansökningar som inkommer via vanlig post eller e-post.
PEAK är ett bemanningsföretag med över 220 konsulter anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT, ekonomi och administration.
Som konsult hos oss har du möjlighet att ständigt bygga vidare på din karriär; plugga till certifikat som är giltiga över hela världen, skaffa dig erfarenheter genom intressanta kunduppdrag och arbeta med utmanande projekt. PEAK är ett ekonomiskt oberoende, privatägt företag. Vi följer gällande kollektivavtal från Unionen och är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag.
OBS! Nu kan du kostnadsfritt ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.
PEAK - BETTER IS ALWAYS POSSIBLE!
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktSara Dahlström, Konsultchef 0768-696495
sara.dahlstrom@peak-office.seFöretagPEAK-IT AB
AdressPEAK-IT AB
Parkvägen 2A
16935 SOLNA
KontorsadressParkvägen 2A
SOLNA
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-50122100
Jobbnummer 1476282
Observera att sista ansökningsdag har passerat.