Orderhanterare/ Ekonomiassistent till Abbott

Hero / Butikssäljarjobb / Stockholm
2017-09-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Orderhanterare/ Ekonomiassistent till Abbott" (publicerad 2017-09-11) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero i Stockholm, Solna, Danderyd, Huddinge, Botkyrka eller i hela Sverige

Om kunden: Abbott är ett globalt hälso- och sjukvårdsföretag som grundades 1888, med huvudkontor strax norr om Chicago i USA. Den svenska verksamheten startade 1946. De arbetar med människors hälsovårdsbehov i 130 länder och runt 70 000 medarbetare är inriktade på att "omvandla teknik till vård". Över 100 anläggningar svarar för forskning och utveckling, tillverkning, global distribution och försäljning. Deras uppgift är att vara till nytta för de människor som behöver den bästa hälso- och sjukvården och de vill medverka till att ge dem ett enklare och tryggare liv. De baserar sin företagsstrategi på denna så viktiga uppgift, en strategi som de utformar tillsammans med sina viktigaste samarbetspartners: patienter, sjukvårdspersonal och medarbetare. Deras kunder och patienter finns nära deras verksamhet, så att de är till hands när de behöver dem. Lär gärna mer på Abbotts hemsida (http://www.abbott.se/) www.abbott.se (http://www.abbott.se).

Om tjänsten: Nu hjälper vi Abbott att hitta nästa medarbetare inom Order Entry till deras kontor i Solna. Du kommer att tillhöra divisionen Abbott Diabetes Care. I aktuell roll kommer du att arbeta tätt tillsammans med flera kollegor med liknande arbetsuppgifter och i din roll kommer du att fokusera på orderhantering mot en av Abbott Diabetes Care's nya produkter. I den här rollen kommer cirka 30% utav arbetstiden bestå utav fakturering.

Dina arbetsuppgifter kommer främst bestå av att:

• Fakturering
• Ta emot ordrar, främst via fax och mail
• Besvara frågor via telefon eller mail t.ex. leveransfrågor
• Kontrollera och registrera ordrar i systemet
• Informera kunder angående t.ex. leveransförändringar
• Arkivering

Möjligheter: Här får du en möjlighet att komma in i ett globalt bolag och arbeta med nya utvecklande produkter. Du kommer in i ett socialt team med glimten i ögat där din arbetsinsats kommer att vara märkbar.

Publiceringsdatum
2017-09-08

Kvalifikationer
För aktuell roll så har du tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter där du arbetat med orderhantering och fakturering mot kund. Du har som lägst en gymnasieexamen men det är meriterande med eftergymnasial utbildning, inom t.ex. logistik. Du behärskar även det svenska och engelska språket på god nivå, både i tal och skrift. Då det dagliga arbetet sker med datorn som redskap så har du en god datorvana och kan lätt sätta dig in i nya system. För att passa in i rollen så trivs du med att arbeta i ett högt tempo och hugger gärna tag i arbetsuppgifterna, du är en "doer" som har lätt för att ta prioriteringsbeslut samt trivs med att ge god service.

Tillträde, omfattning och anställning: Uppdraget är ett konsultuppdrag vilket innebär att du anställs av Hero och arbetar ute hos vår kund. Detta är en heltidstjänst, kontorstider och behovet beräknas vara fram till sista juni 2017, start omgående.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen "ansök" längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Mimmie Swärdén på mimmie.swarden@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

We are heart working"

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mimmie Swärdén mimmie.swarden@hero.se +46729689142

Företag
Hero

Adress
Hero
Hemvärnsgatan 9
17154 Solna

Kontorsadress
Hemvärnsgatan 9 , Solna

Jobbnummer
3688503

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero: