Orderhandläggare till Telia Company i centrala Göteborg

Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du en goda IT-kunskaper och en vana vid att arbeta i olika system? Är du dessutom drivande, har ett sinne för detaljer och tar egna initiativ? Då är tjänsten som Orderhandläggare på Telia Company något för dig!

Publiceringsdatum
2018-01-08

Om tjänsten
Telia Company är den nya generationens telekomföretag. Deras 21 000 kollegor möter miljontals kunder vare dag i världens mest uppkopplade länder. Deras huvudkontor ligger i Stockholm men är även verksamma i länder som Danmark, Finland, Estland, Turkiet etc. Du kommer att arbeta i ett team på 4-5 personer i deras kontor i centrala Göteborg. I din roll som Orderhandläggare Operations Delivery kommer du att stötta verksamheten inom Fiber Delivery. Du arbetar med att mottaga orderunderlag vid mail och IT-system från säljare på Fiber Business. Detta för att kunna initiera leverans av avtal inom fiberaffären. Avtal gäller i första hand Telias kunder som är Fastighetsägare, Villa-grupper, Bostadsrättsföreningar och Kommersiella Fastighetsägare.

Ordergruppen registrerar order i IT-system för att trigga igång leveranser inom Fiber Delivery. Gränssnitten för uppdraget är främst ansvariga säljare, leveransprojektledare, leverans och driftsorganisation. Förutom orderregistrering avser uppdraget ändringar av pågående order, samt viss registervård och adresshantering.

Om dig
Vi söker dig som har en tidigare bakgrund inom administrativt arbete samt har en god IT-vana. Det är meriterande om du tidigare arbetet i en liknande roll samt känner till fiberaffären i stort. Det här är ett jobb för dig som tar egna initiativ, är drivande och har ett stort sinne för detaljer.

Viktigt för tjänsten är:

* du behärskar engelska och svenska i både tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Orderhandläggare är ett konsultuppdrag med tillsättning så snart som möjligt. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Till att börja med är uppdraget på 6 månader och därefter kan det eventuellt finnas möjlighet till förlängning.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Alexandra Fahlström på 031-725 45 08.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Fahlström 031-725 45 08

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3890741

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: