Orderadministratör sökes till bolag inom elektronikbran
Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.
Har du tidigare erfarenhet av orderadministration och service nu söker din nästa utmaning? Tycker du det känns spännande att arbeta i en stor, global, organisation verksamma inom elektronikbranschen? Då kan detta vara rollen för dig!
Publiceringsdatum2019-04-08Dina arbetsuppgifterI rollen som orderadministratör kommer du vara ansvarig för en bredd av administrativa arbetsuppgifter och fungera supporterande gentemot bolagets kunder. Du kommer framförallt hantera frågor rörande:
* Orderhantering - du hanterar och bearbetar ordercykeln på ett korrekt och professionellt sätt.
* Övervakar orderstatus och kommunicerar eventuella problem med såväl kunder som interna intressenter.
* Prisinformation - uppdatera priser i SAP vid förändringar
* Leveransinformation - uppdatera dessa vid behov
* Planering & prognos - tillsammans med KAM samt Supply Chain Managers
Vem är du?
Personen vi söker till denna roll har något års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna som ordermottagare och/eller från försäljning. Det är till din fördel om du tidigare arbetat med logistik/inom Supply Chain samt om du har tidigare erfarenhet av ERP-system (gärna SAP!) - även om vi inte ser det som ett krav. Du har enkelt för att sätta dig in i nya system och har erfarenhet av Excel.
Dina personliga egenskaper väger tungt och vi söker dig som:
* Är strukturerad med en förmåga att hantera flera parallella processer
* Snabbt kan anpassa dig till förändringar och är flexibel till din karaktär
* Har en god känsla för service och agerar professionellt i alla sammanhang
* Har en stark kommunikativ förmåga, där vi även ser att du är obehindrad på engelska
Du erbjuds
Du erbjuds en varierad och bred roll inom orderadministration på ett bolag i framkant. Här välkomnas idéer och initiativ och din insats kommer göra skillnad! Vår kund har sitt kontor beläget i moderna lokaler i Kista. Detta är ett konsultuppdrag via Jurek Rekrytering & Bemanning, med start omgående och löpande två år framåt, med chans till förlängning. Vid frågor är du varmt välkommen att höra av dig till My Andersson på
my.andersson@jurek.se.
Sökord: Order Administrator, Kundservice, kundtjänst, administration, Administratör, Supply Chain.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMy Andersson
FöretagJurek Rekrytering & Bemanning AB
AdressJurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm
KontorsadressBiblioteksgatan 11
Jobbnummer 4718567
Observera att sista ansökningsdag har passerat.