Orderadministratör sökes till bolag inom elektronikbran

Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Har du tidigare erfarenhet av orderadministration och service nu söker din nästa utmaning? Tycker du det känns spännande att arbeta i en stor, global, organisation verksamma inom elektronikbranschen? Då kan detta vara rollen för dig!

Publiceringsdatum
2019-04-08

Dina arbetsuppgifter
I rollen som orderadministratör kommer du vara ansvarig för en bredd av administrativa arbetsuppgifter och fungera supporterande gentemot bolagets kunder. Du kommer framförallt hantera frågor rörande:

* Orderhantering - du hanterar och bearbetar ordercykeln på ett korrekt och professionellt sätt.
* Övervakar orderstatus och kommunicerar eventuella problem med såväl kunder som interna intressenter.
* Prisinformation - uppdatera priser i SAP vid förändringar
* Leveransinformation - uppdatera dessa vid behov
* Planering & prognos - tillsammans med KAM samt Supply Chain Managers

Vem är du?

Personen vi söker till denna roll har något års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna som ordermottagare och/eller från försäljning. Det är till din fördel om du tidigare arbetat med logistik/inom Supply Chain samt om du har tidigare erfarenhet av ERP-system (gärna SAP!) - även om vi inte ser det som ett krav. Du har enkelt för att sätta dig in i nya system och har erfarenhet av Excel.

Dina personliga egenskaper väger tungt och vi söker dig som:

* Är strukturerad med en förmåga att hantera flera parallella processer
* Snabbt kan anpassa dig till förändringar och är flexibel till din karaktär
* Har en god känsla för service och agerar professionellt i alla sammanhang
* Har en stark kommunikativ förmåga, där vi även ser att du är obehindrad på engelska

Du erbjuds

Du erbjuds en varierad och bred roll inom orderadministration på ett bolag i framkant. Här välkomnas idéer och initiativ och din insats kommer göra skillnad! Vår kund har sitt kontor beläget i moderna lokaler i Kista. Detta är ett konsultuppdrag via Jurek Rekrytering & Bemanning, med start omgående och löpande två år framåt, med chans till förlängning. Vid frågor är du varmt välkommen att höra av dig till My Andersson på my.andersson@jurek.se.

Sökord: Order Administrator, Kundservice, kundtjänst, administration, Administratör, Supply Chain.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
My Andersson

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11

Jobbnummer
4718567

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB: