Orderadministatör till Västerås
Future People AB / Inköpar- och marknadsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Future People AB i Västerås,
Östhammar,
Järfälla,
Södertälje,
Täby eller i
hela Sverige Vi på Future People söker en Orderadministratör till kund i Västerås. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.
Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!
Vår kund söker en orderadministratör på heltid till sitt team i Västerås. Som orderadministratör tar du emot och hanterar allt från kundorder till inköp och fakturering. Du är i daglig kontakt med vår fabrik i Italien samt andra leverantörer för att följa upp och bevaka inköp. Som orderadministratör arbetar man mycket med kundkontakt och ansvara för kundorder och inköp.
Publiceringsdatum2023-04-26Dina arbetsuppgifter• Du är första kontaktperson vid beställningar från kunder via telefon och mail.
• Du tar emot och registrerar inkommande kundorder.
• Kommunicerar internt och externt vid förseningar eller andra förändringar vad gäller kundorder.
• Hanterar och svarar på kurdfrågor samt skickar vidare frågor till rätt kompetens internt.
• Inköp
• Beställer direkt och indirekt material/tjänster från vår fabrik och andra leverantörer.
• Följer upp och bevakar inköp från vår fabrik och andra leverantörer.
• Har kontinuerlig kontakt med leverantörer och återkopplar vid kvalitetsproblem.
• Ansvarar för att fakturera våra kunder efter slutförd leverans.
• Bidrar till utvecklingen av befintligt ordersystem samt utveckling och uppdatering av befintliga processer och rutiner.
Krav för tjänsten:
• Avslutad gymnasieutbildning.
• Du har tidigare arbetslivserfarenhet, gärna inom service och/eller administration.
• Du har en god dator- och systemvana.
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
• Du har lätt för att samarbeta med andra samtligt som du är självgående med förmågan att prioritera.
• Du är organiserad och lösningsorienterad med ett stort kundfokus.
Meriterande för tjänsten:
• Du sedan tidigare har arbetat med kundservice, orderregistrering och inköp.
• Du har tidigare erfarenhet av SAP.
• Du har eftergymnasial utbildning.
Som person är du prestigelös, engagerad och har ett starkt driv. Du är positiv, lättsam och har förmågan att arbeta självständigt samt att ta egna initiativ.
För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad i hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Omfattning: Heltid till den 29/5 -2024.
Start: Omgående.
Sista ansökningsdagen: 28/4-2023.
Du söker tjänsten på futurepeople.se
Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail.
Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på
therese.lonnberg@futurepeople.se och Liv Hedström,
liv.hedstrom@futurepeople.se. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Välkommen till oss!
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-10-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Future People AB (org.nr 559389-7274),
http://www.futurepeople.se Arbetsplats Future People
Kontakt Therese
therese.lonnberg@futurepeople.se Jobbnummer 7705730
Observera att sista ansökningsdag har passerat.