Order manager sökes för kunds räkning!
Skill Rekrytering & Bemanning AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skill Rekrytering & Bemanning AB i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Letar du efter en tjänst i en utvecklande, växande och högteknologisk miljö? Är du en person med känsla för struktur, motiveras av att lösa problem och är serviceinriktad? Då kan detta vara rollen för dig! Här erbjuds du en roll som Order manager med mycket fokus på ansvar över avdelningens orderprocesser.
Publiceringsdatum2022-08-25Om företagetFöretaget är placerat i Alingsås och bedriver konstruktion, utveckling och möjliggör överföring av förnybar energi. Här kommer du att ingå i en organisation baserad på mångfald i ett internationellt erkänt tekniskt centrum. Företaget tar en central roll när världen går mot grön energi.
ArbetsuppgifterI rollen som Order manager ingår det att ha det övergripande ansvaret över riktningen, koordineringen, genomförandet och säkerhetsställa överenskommelser med företagets strategi, åtaganden och mål. Du kommer du att vara kontaktperson mellan business och våra interna kunder, ha kontroll över leveranser, prioritera det som är brådskande, avvikelsegodkännanden, kommunicera ändringar, informera om eventuella fördröjningar och se till att prioriteringslistan följs.
Det kommer vara ditt ansvar att övervaka hela orderprocessen, optimera styrning och kontroll i både order- och returflödet. Där ingår också ständiga analyser över alla steg för att optimera och effektivisera arbetet.
Arbetstiderna är dagtid med möjlighet till viss flex.
ProfilVi söker dig som har en stark kommunikationsförmåga och ett stödjande tankesätt. Vi ser att du kan visa expertis i problemlösning, ha nya idéer och kreativa lösningar på befintliga processer och frågeställningar. Du kommer att fungera som en mentor genom att vara den som styr arbetet, tillhandahålla ledarskap och expertis inom avdelningen.
Det är viktigt att du har beslutsfattande färdigheter, förmåga att identifiera problem, ha skinn på näsan och vara drivande i processen framåt.
För att ha rätt förutsättningar att lyckas i rollen tror vi att du behöver ha en akademisk examen inom Business and administration, Logistic, Supply chain, Economics eller likvärdig utbildning.
Du ska kunna vara flytande i engelska, både tal och skrift.
Du behöver ha erfarenhet att arbeta i SAP samt mycket goda kunskaper inom Excel.
Ansökningsförfarande
Anställningen inleds med en visstidsanställning på 6 månader hos Skill men för rätt person kan det leda till en direktanställning hos kund. Urval sker fortlöpande så skicka in din ansökan redan idag!
Vid frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på Skill,
Josefine.thorin@skill.seVälkommen med din ansökan!
Om företagetSkill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt - och när människor växer, växer företag.
People change - everything.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-09-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkill Rekrytering & Bemanning AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "7372".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Skill Rekrytering & Bemanning AB (org.nr 556685-8618),
https://skill.se/ Körkort För detta jobb krävs körkort.
Jobbnummer 6917540
Observera att sista ansökningsdag har passerat.