Operativt Inköp Partnertech

Skill Scandinavia AB / Inköpar- och marknadsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skill Scandinavia AB i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Vill du utvecklas i rollen som operativ inköpare?
Partnertech AB utvecklar och tillverkar produkter på uppdrag av ledande företag, främst inom områdena telekommunikation, informationsteknologi, verkstadsindustri och medicinsk teknik. Koncernen omsätter över 2,5 miljarder SEK och har ca 1 350 medarbetare och verksamhet i Europa, Nordamerika och Asien.
I en utvecklande roll som operativ inköpare öppnas dörren för en spännande och utvecklande karriär på ett företag som verkar på en internationell marknad. Inköp är ett prioriterat område för företagets fortsatta tillväxt och nu vill man hitta en person, som är i början av sin karriär, att satsa på för framtiden.
I Åtvidaberg finns företagets största enhet i Sverige med kompetens inom montering av kompletta produkter, elektronik- och mekaniktillverkning samt utveckling. Som kundcenter har enheten ett självständigt affärsansvar och arbetar i nära samverkan med övriga enheter i koncernen. Partnertech Åtvidaberg har cirka 280 medarbetare.
På enheten är verksamheten organiserad i två olika program, Industriprogrammet och Medicinprogrammet. Den aktuella tjänsten är placerad inom Industriprogrammet och är en del av en grupp som leds av en programchef . I gruppen arbetar bland annat ytterligare en inköpare samt logistiker.
Som operativ inköpare har du daglig kontakt med leverantörer på en internationell marknad. Dina arbetsuppgifter är bland annat att arbeta med avrop, följa upp material- och lagernivåer, mäta att leverantörer uppfyller uppsatta mål och krav, förbereda och delta i förhandlingar kring till exempel pris och leverantör. Beräkna volymer utifrån efterfrågan och arbeta nära produktionen på företaget. Arbetet är till stor del självständigt med hantering av egna leverantörer.
Vi ser att du har högskoleutbildning med inriktning mot inköp. Nyexaminerad eller med ett par års arbetslivserfarenhet. Lämplig utbildningsbakgrund kan vara Industriell ekonomi, Maskinteknik eller Kommunikation, Transport och Samhälle . Mycket goda kunskaper i engelska är ett krav och du måste kunna uttrycka dig obehindrat i tal och skrift. Ditt intresseområde är självfallet inköp och tidigare erfarenhet inom området är meriterande men inte ett krav.
För att lyckas i rollen är det viktigt att du är en person med stark drivkraft, som tar egna initiativ och har viljan att utvecklas. Du är noggrann och tycker om att arbeta i högt tempo. För att nå uppsatta resultat och mål har du ett gott affärsmannaskap, är förhandlingsskicklig och arbetar strukturerat och målinriktat. Arbetet som operativ inköpare är utåtriktat med många kontakter på flera nivåer både internt och externt, vilket ställer stora krav på din kommunikativa förmåga.
Läs mer och ansök:
Urvalet kommer att ske löpande och därför ser vi gärna att du registrerar din ansökan redan idag.
Läs mer och ansök direkt på Skills hemsida: www.skill.se

Publiceringsdatum
2011-02-03

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-02-17
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Annika Elfvingsson

Företag
Skill Scandinavia AB

Adress
Skill Scandinavia AB
Repslagareg. 19
58222 Linköping

Jobbnummer
840559

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skill Scandinavia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skill Scandinavia AB: