Operativ Kundservice Specialist till Coop
We Select / Butikssäljarjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos We Select i Solna,
Stockholm,
Sollentuna,
Huddinge,
Täby eller i
hela Sverige Som Operativ Kundservice Specialist är du bryggan mellan vår outsourcade kundservice och Coop Sverige. Du tar emot kundservicehandläggare och kunders önskemål och omvandlar det till process- och systemförbättring. Du jobbar även proaktivt med förbättringar genom att självständigt utföra problemutredningar, samt i utvecklingsprojekt, både som kravställare och som resurs. Utöver detta arbetar du med operativa arbetsuppgifter och frågeställningar.
Du är Superuser av system, applikationer och produkter inom Coop Marknad och kundservice. Du kvalitetssäkrar verksamheten via t.ex. medlyssning och uppföljning av KPI:er.
Huvudsakliga ansvarsområden
• Via mail/brev/telefon svara på de frågor som kundservice inte kunnat hantera.
• Vid applikations- och systemutveckling hjälpa till med följande utifrån ett användarperspektiv: kravställning, test av nyutveckling, dokumentation av nya rutiner samt utbildning i ny funktionalitet.
• Support till kundservicepersonal, t.ex. vid eventuella användningsproblem och incidenthantering, genom att registrera och rapportera eventuella incidenter, hantera incidenter rapporterade av Coop Marknad kundservice. Samt även tillsammans med ansvarig chef hjälpa till med säljinsatser av kundservice.
• Utöver detta arbetar du med incidentuppföljning, säkerställning av servicefunktioner, uppföljning av outsourcad verksamhet, förvaltning och arkivering, samt rutinbeskrivningar av avtal och avancerad felsökning.
Du har högskoleutbildning eller motsvarande kunskap förvärvad genom arbete. Lägst 3-årig gymnasieexamen (meriterande med ekonomisk inriktning).
Erfarenhet/särskild kompetens
• Flera års erfarenhet av kundservice och/eller backoffice, med lägst erfarenhet från en Teamleaderbefattning eller liknande
• Erfarenhet från utredningsarbete av komplicerade kundservicefall.
• Erfarenhet av att arbeta med utbildning.
• Goda kunskaper i Officepaketet.
• God förmåga att hantera svåra samtal och klagomål från kund, gärna från en teamleaderbefattning.
• God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska.
Publiceringsdatum2017-12-19Dina personliga egenskaperSom person är du lösningsfokuserad och serviceinriktad. Du har en god samarbetsförmåga men trivs även med att jobba självständigt. Vidare är du kommunikativ, empatisk och lyhörd. Du har en positiv inställning opch tar gärna egna initiativ.
Coop är en av Sveriges största arbetsgivare med många utmanande jobb. Vi är inne i en spännande förändringsresa för att kunna möta framtidens matkunder lika bra och lika naturligt i våra fysiska butiker som på Coop.se.
Förändringen som pågår innebär extra många utmaningar, men även möjligheter. Och du är aldrig ensam. Är det någonting vi är extra stolta över så är det våra medarbetare. Genom att ha lyckats rekrytera många kompetenta medarbetare jobbar vi tillsammans mot framtiden.
Det nya Coop ska stå för attraktiva butiksupplevelser med prisvärd mat, starka egna varumärken, ett unikt medlemsprogram och ett tydligt ledarskap inom ekologi, hälsa och hållbarhet. Kort sagt: Vi vill vara den goda kraften i svensk dagligvaruhandel.
Med cirka 650 butiker i Sverige och 3,4 miljoner medlemmar är Coop Sveriges enda medlemsägda matkedja.
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Varaktighet, arbetstid
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFredrik Engzell
FöretagWe Select
AdressWe Select
Drottninggatan 25
11151 STOCKHOLM
KontorsadressDrottninggatan 25
Jobbnummer 3862189
Observera att sista ansökningsdag har passerat.