Operativ inköpare till Inköp Sörmland-Västmanland

Region Västmanland / Inköpar- och marknadsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Västmanland i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige

Välkommen till en arbetsplats där du är mitt i livet och samhället. Och gör skillnad varje dag. På riktigt.

Ansök senast 17 september.

Inköp Sörmland Västmanland är en gemensam inköpsfunktion för Landstinget Sörmland och Region Västmanland och ansvarar för verksamheternas inköp av varor, tjänster och byggentreprenader till ett värde av cirka fyra miljarder per år. Enheten är en stöd- och expertfunktion i alla typer av Inköpsfrågor, t.ex affärsstöd, upprättande av avtal, förhandling, avtalsuppföljning m.m. Enheten består av cirka 40 personer. Inköp har kontor i Västerås, Eskilstuna, Katrineholm och Nyköping. Du blir anställd av Landstinget Sörmland och aktuell tjänst är placerad i Västerås, där det idag arbetar åtta personer med varierande roller, t.ex strategiska- och operativa inköpare, kategoriledare och inköpscontroller.



Publiceringsdatum
2017-08-23

Dina arbetsuppgifter
Tillsammans med övriga operativa inköpare är du beställarstöd åt verksamheterna, främst i Region Västmanland. Du genomför självständigt inköp på uppdrag av verksamheten. Du vägleder, hänvisar till avtal där det finns och du har god kännedom i sortimentsfrågor. Arbetet innebär många kontakter både med kunder, leverantörer och andra stödfunktioner. Du är en problemlösare då det inte alltid är lätt att hitta rätt bland det breda sorimentet och de olika avtal som finns. Det ingår också att hjälpa till med leveransbevakning, direktupphandlingar och reklamationer, kort sagt är du verksamhetens expert på operativa inköp.

Beroende på din bakgrund kan det bli aktuellt med vissa adminstrativa arbetsupgifter, så som t.ex att hantera diarieföring och arkivering i vårt dokumenthanteringssystem public 360, sköta viss ekonomi och fakturahantering.



Kvalifikationer
Du som söker har gymnasiekompetens och gärna även inköpsutbildning. Vi ser positivt på om du arbetat med inköp/beställningsansvar i offentlig verksamhet tidigare, gärna inom sjukvårdsområdet. Kanske har du arbetat i ett liknande arbete på en inköpsfunktion eller så har du i ditt sjukvårdsarbete haft ett extra ansvar för inköp av material till avdelningen och att hålla förrådet uppdaterat. Det är meriterande med erfarenhet av registratorsarbete och diarieföring.

Du behöver ha mycket god datorvana och måste kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Eftersom tjänsten innebär ett högt tempo med många olika pågående ärenden samtidigt är det viktigt att du är strukturerad, effektiv och tycker om att det händer mycket i arbetet. Du har en förmåga att prioritera och hålla dig fokuserad och lugn även när det är mycket att göra. Det är även viktigt att du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra då en stor del av detta arbete innebär att ge service.



Anställningsvillkor

Tillsvidareanställning, 100 %.



Välkommen med din ansökan senast 17 september.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elisabeth Lindman, Enhetschef 0703-39 79 00
Facklig företrädare, vxl 016-10 30 00

Företag
Region Västmanland

Adress
Region Västmanland
Regionkontoret ing 4
72189 Västerås

Kontorsadress
Regionkontoret ing 4

Jobbnummer
3658547

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Västmanland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Västmanland: