Operativ inköpare

Quest Consulting Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Quest Consulting Sverige AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Åt vår kund letar vi efter en Operativ inköpare

Uppdragsbeskrivning

Vår kund söker en operativ inköpare till avdelningarna PMO samt Distribution (entreprenad). De söker en person som är driven och vill framåt samt har en hög grad av nyfikenhet.

Publiceringsdatum
2024-11-29

Dina arbetsuppgifter
Stötta verksamheten med operativt inköp
Medarbetare med inköpsrätt har mandat till att neka inköp om det inte följer inköpsriktlinjer
Ansvara för genomförandet av verksamhetens anmodade inköp (upp till 250 kSEK/inköpstillfälle) och säkra bästa möjliga villkor.
Bevaka ordererkännanden och utföra leveransbevakning.
Hantera reklamationer, garantier och tvister inom ramen för gjorda köp. Sker i samråd med Taktisk och Kategoriansvarig inköpare.
Stötta granskning av leverantörsfakturor mot ingångna avtal vid behov
Medverka i utvärdering av leverantörers prestation kopplat till det operativa inköpet och fakturaflödet
Följa upp, utmana och delta i utvecklingsprojekt för P2P-processen och det operativa inköpet.
Avlasta projekt inköpare vid enklare inköp där det bedöms lämpligt.
Medverka i avtalsimplementering inom sitt område.
Delaktighet och medverkande vid inköpsutbildning samt affärssystemsutbildningar för verksamheten.
Delaktighet och medverkande vid ändringar och uppgraderingar av affärssystem (ex testning).
Genomföra förhandlingar med leverantörer inom ramen för sitt ansvarsområde.

Obligatoriska krav

Relevant utbildning inom inköp, logistik eller liknande (kan ersättas av relevant arbetslivserfarenhet)
Erfarenhet av att arbeta med inköpssystem och affärssystem
Kunskaper om lagstiftning och standarder inom inköpsområde
God samarbets- och kommunikationsförmåga
Goda kunskaper i office-paketet
Flytande tal och skrift i Svenska/engelska
Tillgång till körkort och bil

Meriterande

Arbetat sen tidigare i affärssystemet IFS
God förståelse för inköpsprocessen
Erfarenheter att arbeta mot projekt

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om företaget
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-12-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Quest Consulting Sverige AB (org.nr 556945-6659), https://quest.se/

Jobbnummer
9037831

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Quest Consulting Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Quest Consulting Sverige AB: