Operativ inköpare

Primecomp AB / Inköpar- och marknadsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Primecomp AB i Västerås, Eskilstuna, Köping, Arboga, Uppsala eller i hela Sverige

PrimeComp är det mångsidiga konsultbolaget inom teknik och ekonomi. Med vår unika kombination av erfarenhet och expertis erbjuder vi en rad varierande tjänster för att skapa lönsamma, innovativa och hållbara lösningar.

Publiceringsdatum
2023-10-06

Dina arbetsuppgifter
Är du en driven och engagerad inköpare som nu skulle vilja ta nästa steg i din karriär? Då är det kanske just dig vi söker!

Vi på PrimeComp söker just nu en operativ inköpare till vår konsultverksamhet. Du kommer att spela en central roll i att säkerställa att kundens inköp är kostnadseffektiva, av hög kvalitet och stödjer dess övergripande företagsmål.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:

• Analysera och utvärdera företagets inköpsbehov baserat på bedömningar av produktionsplaner, försäljningsprognoser och aktuell lagerstatus.

• Förhandla prisavtal, leveranstider och andra villkor med leverantörer.

• Övervaka och säkerställ att samtliga beställningar utförs i strikt enlighet med avtalade överenskommelser och fastställda leveranstider.

• Ansvara för effektiv lagerhantering och inventering med fokus på att optimera företagets lagerstrategier.

• Garantera korrekt och fullständig dokumentation av samtliga inköp och transaktioner.

• Skapa och generera rapporter som möjliggör en omfattande utvärdering av inköpsaktiviteter och kostnader för att identifiera förbättringar.

• Utföra välgrundade analyser av inköpskostnader och aktivt delta i projekt som syftar till att effektivisera och optimera olika aspekter av inköpsprocessen.

Kompetens:

För att vara framgångsrik i rollen som operativ inköpare i detta uppdrag bör du ha följande kompetenser:

• Eftergymnasial utbildning inom inköp eller annan relevant akademisk utbildning.

• Några års erfarenhet av att arbeta i rollen som operativ inköpare.

• Har insikt och förståelse för samtliga aspekter av inköpsprocessen.

• Förmåga att förhandla samt bygga och underhålla goda relationer med leverantörer och andra samarbetspartners.

• Förmåga att analysera data och information för att fatta beslut om inköp och lagerhantering.

• Förståelse för hur inköpsbeslut kan påverka företagets resultat och lönsamhet.

• Har kunskaper om upphandlingslagar och avtalshantering.

• Bekväm med att använda olika inköpssystem. Kunskaper i systemet SAP är meriterande.

• Goda kunskaper i svenska och engelska - både i tal och skrift.

Dina personliga egenskaper
• Har ett gott öga för analytiskt tänkande.

• Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ.

• God förmåga att kommunicera och arbeta tillsammans med andra.

• Viljan och drivet att lära sig nya saker och ständigt utvecklas.

• Förmåga att skapa förtroende mot kollegor och kunder.

• Förmågan att vara förändringsbenägen - kunna anpassa sig, acceptera tvära kast och nya förutsättningar i rollen som konsult

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
PrimeComp AB (org.nr 556912-4950)

Arbetsplats
PrimeComp

Kontakt
Wilma Jörgensen
wilma.jorgensen@primecomp.se

Jobbnummer
8172397

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Primecomp AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Primecomp AB: