Operativ inköpare

Danderyds Sjukhus AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Danderyds Sjukhus AB i Stockholm, Lidingö, Danderyd, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Avtalsenheten på Danderyds Sjukhus


Sjukvård

Avtalsenheten är en enhet inom verksamhetsområdet Sjukhusgemensam Service (SGS) på Danderyds Sjukhus AB. Enheten ansvarar bland annat för juridik, avtal, upphandling samt inköp av varor och tjänster. Detta sker genom ett nära samarbete mellan enhetens inköpare och upphandlare samt sjukhusets olika verksamheter.
Idag finns det två inköpare på Avtalsenheten och vi söker nu en
engagerad strategisk inköpare till vår enhet. Du kommer vara placerad i en kunskapsintensiv omgivning där förståelse för kunder, leverantörer samt tjänster och produkter är kärnan i arbetet.



Publiceringsdatum
2017-02-28

Dina arbetsuppgifter
Danderyds sjukhus verksamhet genomsyras av kvalité och vi utgår alltid från våra patienters behov och verksamhetens önskemål. Den operativa inköpsfunktionen är placerad på Avtalsenheten och ansvarar för att säkerställa beställning och leverans för ett stort antal varor och tjänster.

På Avtalsenheten är funktionerna juridik, upphandling, inköp och systemadministration samlade.

I rollen som operativ inköpare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att:

• Ansvara för att komplettera/lägga beställningar i inköpssystemet

• Prognostisera kundernas behov för att säkerställa att rätt lagernivåer hålls

• Uppdatera och underhålla inköpssystemet med avtalade artiklar

• Kvalitetsuppföljning av våra leverantörer

• Kontakt med specifika leverantörer samt ansvar för löpande förbättringsarbete

• Stödja verksamheten i avvikelsehantering

• Aktivt bidra och delta i Avtalsenhetens arbete med ständiga förbättringar

• Utbilda i inköpssystemet

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en eftergymnasieutbildning inom inköp, logistik eller motsvarande. Om du har tidigare erfarenhet av inköp (gärna enligt LOU) eller om du tidigare har arbetat med logistik är det bra, vi fäster dock stor vikt vid personliga egenskaper. Vidare har du god IT-vana och har goda kunskaper i Office-paketet. Vi ser också att du enkelt och obehindrat uttrycker dig väl på svenska i tal liksom i skrift.

Dina personliga egenskaper
För att lyckas i rollen krävs att du har en god administrativ vana och trivs med att arbeta med registervård och leveransbevakning. Som person ser vi att du som söker är noggrann, flexibel och initiativtagande. Arbetet innebär stundtals högt tempo då vi har hög omsättningshastighet på lagerlagda artiklar och korta ledtider. Rollen kommer dessutom omfatta många olika kontaktytor, både internt och externt, vilket ställer krav på att du som person har ett servicetänk och en god kommunikativ förmåga.

Övrig information:
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Danderyds sjukhus är ett av landets största akutsjukhus. Hos oss arbetar drygt 3700 medarbetare. I vårt uppdrag ingår utbildning, klinisk forskning och utveckling, bland annat i samarbete med Karolinska Institutet. Det viktigaste för oss är att våra patienter känner sig trygga och säkra och får bästa möjliga vård och behandling. Det målet arbetar vi mot varje dag - tillsammans.
Läs mer om oss på www.ds.se

Varaktighet, arbetstid
100% Heltid

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-19
Ange följande referens när du ansöker: DS-17-130155
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Enhetschef Bechir Eklund 08-123 560 93

Företag
Danderyds Sjukhus AB

Adress
Danderyds Sjukhus AB
182088
18288 Danderyd

Kontorsadress
Mörbygårdsvägen

Jobbnummer
3346866

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Danderyds Sjukhus AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Danderyds Sjukhus AB: