Operativ inköpare
Danderyds Sjukhus AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Danderyds Sjukhus AB i Stockholm,
Lidingö,
Danderyd,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Avtalsenheten på Danderyds Sjukhus
Sjukvård
Avtalsenheten är en enhet inom verksamhetsområdet Sjukhusgemensam Service (SGS) på Danderyds Sjukhus AB. Enheten ansvarar bland annat för juridik, avtal, upphandling samt inköp av varor och tjänster. Detta sker genom ett nära samarbete mellan enhetens inköpare och upphandlare samt sjukhusets olika verksamheter.
Idag finns det två inköpare på Avtalsenheten och vi söker nu en
engagerad strategisk inköpare till vår enhet. Du kommer vara placerad i en kunskapsintensiv omgivning där förståelse för kunder, leverantörer samt tjänster och produkter är kärnan i arbetet.
Publiceringsdatum2017-02-28Dina arbetsuppgifterDanderyds sjukhus verksamhet genomsyras av kvalité och vi utgår alltid från våra patienters behov och verksamhetens önskemål. Den operativa inköpsfunktionen är placerad på Avtalsenheten och ansvarar för att säkerställa beställning och leverans för ett stort antal varor och tjänster.
På Avtalsenheten är funktionerna juridik, upphandling, inköp och systemadministration samlade.
I rollen som operativ inköpare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att:
• Ansvara för att komplettera/lägga beställningar i inköpssystemet
• Prognostisera kundernas behov för att säkerställa att rätt lagernivåer hålls
• Uppdatera och underhålla inköpssystemet med avtalade artiklar
• Kvalitetsuppföljning av våra leverantörer
• Kontakt med specifika leverantörer samt ansvar för löpande förbättringsarbete
• Stödja verksamheten i avvikelsehantering
• Aktivt bidra och delta i Avtalsenhetens arbete med ständiga förbättringar
• Utbilda i inköpssystemet
KvalifikationerVi söker dig som har en eftergymnasieutbildning inom inköp, logistik eller motsvarande. Om du har tidigare erfarenhet av inköp (gärna enligt LOU) eller om du tidigare har arbetat med logistik är det bra, vi fäster dock stor vikt vid personliga egenskaper. Vidare har du god IT-vana och har goda kunskaper i Office-paketet. Vi ser också att du enkelt och obehindrat uttrycker dig väl på svenska i tal liksom i skrift.
Dina personliga egenskaperFör att lyckas i rollen krävs att du har en god administrativ vana och trivs med att arbeta med registervård och leveransbevakning. Som person ser vi att du som söker är noggrann, flexibel och initiativtagande. Arbetet innebär stundtals högt tempo då vi har hög omsättningshastighet på lagerlagda artiklar och korta ledtider. Rollen kommer dessutom omfatta många olika kontaktytor, både internt och externt, vilket ställer krav på att du som person har ett servicetänk och en god kommunikativ förmåga.
Övrig information:
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Danderyds sjukhus är ett av landets största akutsjukhus. Hos oss arbetar drygt 3700 medarbetare. I vårt uppdrag ingår utbildning, klinisk forskning och utveckling, bland annat i samarbete med Karolinska Institutet. Det viktigaste för oss är att våra patienter känner sig trygga och säkra och får bästa möjliga vård och behandling. Det målet arbetar vi mot varje dag - tillsammans.
Läs mer om oss på
www.ds.seVaraktighet, arbetstid
100% Heltid
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-19
Ange följande referens när du ansöker: DS-17-130155
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEnhetschef Bechir Eklund 08-123 560 93
FöretagDanderyds Sjukhus AB
AdressDanderyds Sjukhus AB
182088
18288 Danderyd
KontorsadressMörbygårdsvägen
Jobbnummer 3346866
Observera att sista ansökningsdag har passerat.