Omsorgspersonal Österfärnebo äldreomsorg
Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen / Undersköterskejobb / Sandviken
2022-03-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Omsorgspersonal Österfärnebo äldreomsorg" (publicerad 2023-11-14) ⬅️
Visa alla undersköterskejobb i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen i Sandviken Som medarbetare i Sandvikens kommun har du ett av Sveriges viktigaste jobb. I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i.
Inom Omsorgsförvaltningen med ca 1200 medarbetare erbjuder vi ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår verksamhet består av omsorg om både äldre och funktionsnedsatta. Vår strävan är att omsorg skall bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare. Vi erbjuder dig bland annat förmåner så som, semesterväxling, årsarbetstid, friskvårdsbidrag, hälsofrämjande aktiviteter, extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år, personal- och fritidsföreningen Pulsen.
Äldreomsorgen i vackert belägna Österfärnebo söker nu nya medarbetare. Välkommen med Din ansökan!
Publiceringsdatum2022-03-16ArbetsuppgifterVi söker ersättare för tre medarbetare som har slutat, två tjänster är inom hemtjänsten och den tredje är en nattjänst på äldreboendet.
Arbetet som omsorgspersonal innebär att arbeta omsorgsfullt och professionellt i samarbete med övriga i arbetslaget och i nära kontakt med våra omsorgstagare. Det innebär även att arbeta för god samverkan med andra yrkesgrupper och anhöriga. Som omsorgspersonal följer du de lagar och riktlinjer som finns, exempelvis Socialtjänstlagen och Hälso- och sjukvårdslagen. Med omsorgstagaren i fokus bidrar du till att upprätthålla funktionsförmågan och självkänslan hos omsorgstagaren, men även att bevara och om möjligt höja personens känsla av livskvalitet och meningsfull vardag. Vissa delegerade medicinska och rehabiliterande arbetsuppgifter förekommer. Dokumentation i SoL och HSL utförs samt andra förekommande administrativa arbetsuppgifter via datorn.
KvalifikationerVi söker dig som genomgått omvårdnadsprogrammet eller har annan likvärdig utbildning.
Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och kan arbeta självständigt, har lätt för att anpassa dig till olika/ändrade omständigheter. Som person är du öppen, tillmötesgående och har förmåga att bemöta kunders olikheter. Du är noggrann, lugn och stabil och medveten om verksamhetens mål samt arbetar utifrån dem. Det är viktigt att du har en positiv attityd till arbetet och handlar i enlighet med fattade beslut. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Datorvana och vana av skriftlig dokumentation samt körkort är ett krav.
ÖVRIGT
I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.
Varaktighet, arbetstid
Heltid / deltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "39-22".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Sandvikens kommun (org.nr 212000-2346)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen
Kontakt Enhetschef
Annette Johansson
annette.johansson@sandviken.se 0291-474050 Jobbnummer 6442366
Observera att sista ansökningsdag har passerat.