Office Manager till Optibelt

Badenoch & Clark / Ekonomichefsjobb / Malmö
2016-09-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Office Manager till Optibelt" (publicerad 2016-09-21) ⬅️


Visa alla ekonomichefsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Badenoch & Clark i Malmö, Vellinge, Lund, Kävlinge, Trelleborg eller i hela Sverige

Har du tidigare erfarenhet av administrativt och serviceinriktat arbete? Optibelt Skandinaviska söker nu en Office Manager till deras huvudkontor i Malmö.

Publiceringsdatum
2016-09-06

Om företaget
Optibelt, som grundades redan 1872, är tillverkare och marknadsledande inom området drivelement som kuggremmar, kilremmar, kraftband, rippenband (Poly-V). Optibelt är idag en världsomspännande koncern med 8 fabriker och 31 försäljningsbolag över hela världen. Optibelt Skandinaviska AB är lokaliserat i Malmö och är försäljningsbolag med ansvar för den skandinaviska marknaden. Läs mer om företaget på www.optibelt.com/samt www.optibelt.se

Hur ser din arbetsdag ut?
Din vardag handlar om att coacha och leda ett kompetent team på kundservice. En stor del av tjänsten omfattar även arbetsuppgifter inom ekonomi såsom löpande bokföring, lev. reskontra, betalningar, skatteredovisning, kostnadsbudget tillsammans med Vd och mycket kontakt med ekonomiavdelningen i Tyskland. I ditt arbete ingår också kontakt med olika leverantörer, koordinering av interna aktiviteter, översättningar från engelska till svenska, administration av avtal och försäkringar samt ansvar för arbetsmiljöfrågor. Du är även kontaktperson för alla anställda vad det gäller personalfrågor. Eftersom företaget är ISO certifierat kommer du att bli ISO ansvarig. Du rapporterar till VD.

Vem trivs här?
För att trivas i rollen som Office Manager har du ett stort intresse för service och sätter alltid kunden i fokus, du tycker om att ha breda kontaktytor, både internt och externt. Du har ordning och reda på dina arbetsuppgifter, har ett ekonomiskt sinnelag och är duktig på att prioritera. Att ha många bollar i luften och ett finger med i en mängd olika varierande projekt gör att du tycker din vardag blir roligare. Du har en naturlig fallenhet för att leda och coacha andra och du trivs som bäst när du arbetar tillsammans med andra människor.

Kvalifikationer
• Avslutad gymnasial utbildning inom ekonomi och gärna kompletterande kurser inom relevant område
• Tidigare erfarenhet av kundservice
• Goda kunskaper i Office programmet, framförallt i Excel
• Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift
• Några års erfarenhet av att leda andra

Meriterande:
• Erfarenhet av budget och redovisningsarbete
• Kunskaper inom SAP, VISMA
• Kunskaper i tyska och de nordiska språken
• Erfarenhet av att arbeta med olika HR relaterade frågor såsom arbetsmiljö och arbetsrätt

Vad erbjuder vi?
Du erbjuds en varierande tjänst på ett företag med god sammanhållning och där man tycker det är viktigt att medarbetarna trivs. Mycket goda friskvårdsförmåner.
Den här tjänsten är tillsvidareanställning hos Optibelt Skandinaviska, arbetstid 100 % och med placering på Skandinaviska huvudkontoret i Malmö med start i början på december 2016.

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt dock senast den 25 september. Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig här nedan. I en kvalitetssäkrad process kommer du att få besvara personlighetstester och eventuellt en videointervju.
Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Karin Kling, 040-667 53 00, karin.kling.badenochandclark.se eller rekryteringskonsult Charlotta Rydström, 042-37 33 38, charlotta.rydstrom@badenochandclark.se

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-25
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Kling, Rekryteringskonsult 0406675340 Karin.Kling@badenochandclark.se
Charlotta Rydström, Recruitment Consultant 042-37 33 38 Charlotta.Rydstrom@badenochandclark.se

Företag
Badenoch & Clark

Adress
Badenoch & Clark
Södra Tullgatan 3
21140 MALMÖ

Kontorsadress
Södra Tullgatan 3

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3031900

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Badenoch & Clark

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Badenoch & Clark: