Offertansvarig till Quintus i Västerås

Norén & Lindholm AB / Marknadsföringsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Norén & Lindholm AB i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige

Quintus Technologies är inte bara stolta över att leverera högkvalitativa system och service i världsklass till våra kunder. Vi är också ett världsledande företag som revolutionerar branschen för högtryckssystem över hela världen. Vi befinner oss mitt inne i en positiv förändringsresa och nu har du möjlighet att få vara med att påverka denna utveckling i en ny roll som Offertansvarig i vårt Customer Service Support (CSS) team.

Som Offertansvarig har du en central roll i vårt eftermarknadsteam. Du ansvarar för att sammanställa kostnader, leveransinnehåll och omfattningar för våra erbjudanden inom eftermarknad. Det är du som ser till att våra kunder får de bästa möjligheterna och de mest attraktiva lösningarna. Dessutom kommer du att vara spindeln i nätet när det gäller att hantera offertdokumentation för mindre projekt inklusive spännande uppgraderingsprojekt. Du blir även en nyckelperson i möten med det regionala säljteamet och våra kommersiella chefer för att identifiera och driva nya affärsmöjligheter.

I rollen som Offertansvarig kommer du att samarbeta nära stora delar av vår organisation, inklusive sälj, produktspecialister, storkundsansvariga och fältserviceingenjörer. Du blir den som samlar in information från dessa avdelningar och externa resurser för att skapa attraktiva offerter och erbjudanden. För att lyckas med detta behöver du ha ett helhetsperspektiv, samtidigt som du inte tappar bort dig i detaljerna. Vi söker dig som kan kombinera struktur och kreativitet, göra analyser och utvädringar. Det är en roll som kommer vara både rolig och utvecklande för rätt kandidat.

Du rapporterar du direkt till chefen för Customer Service Support Operations. Rollen innebär en del resor till kunder, men din primära arbetsplats kommer vara på huvudkontoret i Västerås, SE.

Mer om ditt ansvarsområde och arbete

Ansvar för att samla in kostnads- och leveransens omfattning för eftermarknadsprodukter, inklusive större tjänster, uppgraderingar, Capital Spare parts och Quintus Care - som är våra service- och supportkontrakt.
Nära samarbete med våra produktspecialister, fältservice teamet och avdelningen för reservdelar för att säkerställa att våra offerter är konkurrenskraftiga och attraktiva.
Följa våra policys, metoder och tillvägagångsätt för att säkerställa högsta kvalitet och kundnöjdhet.
Ge värdefull input till försäljning om genomförbarhet, leveranstider för offerter och riskbedömningar.
Utveckla standardmallar och rutiner för anbudsförfrågningar för att effektivisera offerthantering och underlätta kontinuerlig förbättring.
Arbeta nära CSS Product Manager för arbete med prisanalyser, inklusive översyn av tjänster och reservdelar.



Din profil Vi söker dig som har en ingenjörsutbildning från högskola eller universitet inom till exempel Supply chain eller andra tekniska områden. Utöver detta ser vi att du bör ha minst några års erfarenhet av arbete som offert- eller anbudsansvarig, offert- eller anbudsingenjör eller liknande inom sälj eller inköp hos en tillverkande industri. Din gedigna erfarenhet av att samarbete med kunder och leverantörer har gett dig en bra förståelse om hur man bygger starka och långsiktiga relationer och det är en fördel om du har arbetat med processutveckling. MS Office är viktigt att du hanterar och att du är flytande i engelska i både tal och skrift.

Som person tror vi att du är en resultatinriktad lagspelare med god kommunikationsförmåga och som trivs med mycket samarbeten. Du har ett strukturerat och lösningsorienterat arbetssätt och självklart är det viktigt att du har ett tekniskt intresse. Vidare så har du ett positivt tänk och gillar att analysera, utveckla och hitta förbättringar.

Om detta låter intressant för dig så vänta inte, skicka in din ansökan idag. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum.

Välkommen till ett spännande och starkt bolag med korta beslutsvägar! Vi vill lova en variationsrik och utvecklande roll där du får vara med och driva och påverka.

Kontakta gärna ansvarig rekryterare Anna Hemmingsson på Norén & Lindholm för frågor, telefon 070-77 88 135 eller mail anna@norenlindholm.se. Din ansökan registrerar du så snart som möjligt, dock senast den 16 juni www.norenlindholm.se eller genom knappen nedan.

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "norenlindholm2552".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Norén & Lindholm AB (org.nr 556674-5047), http://norenlindholm.se/

Arbetsplats
Norén & Lindholm

Jobbnummer
7830848

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Norén & Lindholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Norén & Lindholm AB: