Nu söker vi en kredithandläggare till Lindorff

Help at work / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Help at work i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Sollentuna, Täby eller i hela Sverige

Help at work

Vår kund
Lindorff är en helhetsleverantör av krav- och kredithanteringstjänster där vi kan erbjuda allt från fakturahantering till efterbevakning av fordringsportföljer. I tillägg till våra kärnverksamheter, fakturahantering, inkasso och köp av fordringar, erbjuder vi dessutom ett antal kringtjänster som beslutsstöd, kundservice och ekonomihantering. Lindorffkoncernen är en av Europas ledande aktörer inom hantering av kundfordringar och andra finansiella tjänster genom outsourcing. Lindorff omsatte ca. 375 miljoner Euro 2009 och finns idag representerade i 11 länder och har över 2 600 anställda. Koncernen grundades 1898 och har funnits i Sverige sedan 1983. I Sverige omsätter vi 750 miljoner kronor och har 200 anställda. www.lindorff.se

Publiceringsdatum
2013-01-31

Arbetsuppgifter
Just nu söker vi en handläggare till Internationella avdelningen i Stockholm. Teamet ansvarar för hanteringen av internationella fordringar.

I ditt jobb ingår att handlägga ärenden i Sverige för utländska uppdragsgivare och ärenden i utlandet för svenska uppdragsgivare.

I din roll ingår att handlägga ärendet från början till slut vilket innebär registrering av ärenden, forskning av adresser, rådgivning till uppdragsgivare om lämplig åtgärd, kontakt med gäldenärer och uppdragsgivare såväl i Sverige som andra länder, kontakt med våra agenter utomlands, myndigheter, upprätta ansökningar om exekvatur för verkställighet av utländska domar i Sverige m.m. Du kommer ingå i en grupp av totalt sju personer på International collection i Stockholm.

Profil
Du har erfarenhet av kontorsarbete och har lätt för att lära dig olika datorprogram. Att du behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift är en självklarhet. Vi ser även gärna att du kan förstå talad och skriven norska och danska. Har du arbetat med inkasso eller kravhantering tidigare är det mycket meriterande.

Som person är du positiv, serviceinriktad och lösningsfokuserad. Du måste klara av att jobba självständigt och driva dina egna ärenden och vi kräver att du är ansvarstagande och engagerad.

Du kommer att få chansen att arbeta i en utvecklande och omväxlande miljö i en organisation som satsar på sina anställda. De erbjuder en arbetsplats med mångfald och möjligheter, både yrkesmässigt och geografiskt.

Du kommer att vara anställd hos oss på Help at Work och uthyrd som konsult till Lindorff. Uppdraget löper tillsvidare och det finns mycket goda möjligheter att bli rekryterad över till kund. Tillträde enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-03-31
Ange följande referens när du ansöker: 329
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tord Hjerpe tord.hjerpe@helpatwork.se

Företag
Help at work

Adress
Help at work
Kungsgatan 37, 4 tr
11156 Stockholm

Jobbnummer
1454362

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Help at work

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Help at work: