Nu söker vi 1st line support till Sobi
Dfind IT AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dfind IT AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Järfälla eller i
hela Sverige IT-Support
Är du i början av din IT-karriär, brinner för service och vill jobba i en servicedesk? Nu söker vi en supporttekniker till Sobis Servicedesk!
Som konsult hos oss på Dfind IT får du ett roligt och varierande arbete på några av Stockholms mest attraktiva företag. Vi ställer höga krav på att våra konsulter är lyhörda för kundens behov samt arbetar utifrån Dfinds värderingar.
Sobi är ett ledande internationellt specialistläkemedelsföretag med huvudkontor i Stockholm, inriktat på sällsynta sjukdomar. Deras uppdrag är att utveckla och tillhandahålla innovativa behandlingar och tjänster som ger patienter ett bättre liv. Idag finns Sobi representerat i hela världen och IT-avdelningen stöttar alla länder och sitter här i Stockholm.
Om rollen
Du kommer att ingå i Sobis Servicedesk och arbeta med 1st line support till Sobis användare och blir därmed det viktigaste ansiktet utåt för att skapa en hög servicekänsla hos kunderna i organisationen!
Servicedesken är en global servicedesk som supporterar Sobis användare över hela världen, vilket innebär mycket remote support. Du delar ansvaret med en kollega som du kommer ha ett tätt samarbete med.
I den här servicedesken ges stora möjligheter att lösa ärenden som är mer komplexa även i 1st line, vilket innebär att du kommer få god möjlighet att utveckla din tekniska kompetens.
Arbetsuppgifter:
• Ta emot- och lösa ärenden som kommer in via mail, telefon och i ärendehanteringssystemet
• Kontoadministration och behörigheter i Active Directory
• Skrivarsupport, både lokala och nätverksskrivare
• Installation, felsökning av hårdvara och mjukvara
• Installation och felsökning av iPhone och iPads
• Dokumentation
Publiceringsdatum2018-09-03ProfilVi söker dig som har erfarenhet av att arbeta i en servicedesk eller med onsite support och är van vid- och tycker det är roligt att supportera och ge service till användare. Som person är det viktigt att du är noggrann, problemlösare, ödmjuk och nyfiken.
Tekniska Krav
Microsoft Windows 7, 8
Microsoft Office
Active Directory (grundläggande kunskaper)
Grundläggande nätverkskunskaper
Meriterande
Microsoft Office365
Sharepoint
Windows 10
Då du kommer hantera ärenden som kommer in från hela världen, är det viktigt att du är bekväm med det engelska språket i tal och skrift.
Ort: Stockholm
Uppdragsgivare: Dfind IT
Start: Omgående
Intervjuer sker löpande, så ansök direkt! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta
joanna.hansson@dfind.se Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på IT. Vi jobbar för att andra ska lyckas. Vår målsättning är att våra kandidater hittar det perfekta uppdraget och att våra kunder hittar just den kompetens de behöver. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden!
Hos oss har du möjlighet att utveckla din kompetens och bygga CV genom olika uppdrag hos våra kunder samtidigt som du får stöd och vägledning från din konsultchef. Dessutom erbjuder vi bland annat webbaserade IT-utbildningar och kompetensutvecklande seminarier.
Självklart har vi också kollektivavtal och förmåner som försäkringar, friskvårdsbidrag, företagshälsovård och rabatt på träningskort. Välkommen till oss för en omväxlande och trygg karriär som IT-konsult!
Keep Improving!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-02
Ange följande referens när du ansöker: 201163672
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJoanna Hansson
FöretagDfind IT AB
AdressDfind IT AB
Regeringsgatan 65
10724 STOCKHOLM
KontorsadressRegeringsgatan 65, 10724 STOCKHOLM
Jobbnummer 4324183
Observera att sista ansökningsdag har passerat.