Nu söker Östersundshem en förvaltningssamordnare

Experis AB / Byggjobb / Östersund
2021-05-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nu söker Östersundshem en förvaltningssamordnare" (publicerad 2021-06-07) ⬅️


Visa alla byggjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige

Om oss: Östersundshem är ett kommunalägt bostadsbolag med ungefär 4000 lägenheter samt 300 lokaler och förråd. Företaget omsatte 276 miljoner kronor under 2019 och har ett 60-tal anställda. Östersundshems uppdrag är att erbjuda ett varierat utbud av attraktiva, trygga och hållbara bostäder i Östersunds kommun där alla ska känna sig delaktiga och hemma i livets olika faser. Efter en period av nyproduktion står bolaget nu inför omfattande ROT- och underhållsinsatser i det äldre beståndet. Östersundshem har vid flera tillfällen prisats för ett framsynt hållbarhetsarbete, vilket vi nu har som ambition att utveckla - bland annat genom att fokusera allt mer på energieffektiviseringar.

Rollen som förvaltningssamordnare innebär att bidra till att koordinera och vidareutveckla bolagets förvaltningsavdelning och att ha ansvar över att den dagliga verksamheten avseende tillsyn och skötsel, ronderingar.

Om tjänsten: Som förvaltningssamordare förväntas att man bidrar till att koordinera och vidareutveckla bolagets förvaltningsavdelning. Med det menas ett ansvar över att den dagliga verksamheten avseende tillsyn och skötsel, ronderingar och lägenhetsreparationer samt uppgifter kopplade till dessa bedrivs på ett snabbt och kostnadseffektivt sätt. I tjänsten ingår även att identifiera och ta fram egna förslag till förbättringsområden samt fungera som ett stöd till verksamheten.

Inom ditt ansvarsområde ingår bland annat daglig styrning samt arbetsledning av tekniker, beställningar av varor och tjänster samt kontrollattest och kvalitetssäkring av leverantörsfakturor. Därutöver förväntas att man hanterar viss kontakt med hyresgäster och leverantörer samt andra för verksamheten nödvändiga uppgifter.

Tjänsten i denna form är relativt ny, varför det finns möjlighet att påverka tjänstens utformning. Således förväntas att man är aktiv och driven i utformandet av nya rutiner och arbetsprocesser.

Vem är du? För att lyckas i rollen bör du ha en relevant akademisk utbildning, alternativt motsvarande erfarenhet från tidigare anställningar som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser även att du har minst tre års yrkeserfarenhet från en roll som områdesansvarig/arbetsledare eller motsvarande befattning inom området fastighetsförvaltning avseende tillsyn, skötsel, avhjälpande och planerat underhåll, byggnad och tekniska installationer.

Det är av vikt att du har goda kunskaper i fastighetssystem såsom till exempel Xpand, Vitec eller Momentum kombinerat med en god förståelse kring systemets uppbyggnad samt funktion. Vidare är erfarenhet av att driva förändringsarbete strategiskt och verksamhetsinriktat samt erfarenhet inom projektledning ett krav. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av avdelningsöverskridande arbetsuppgifter inom fastighetsförvaltning samt erfarenhet av arbete med behovsprövat/funktionsbaserat lägenhetsunderhåll.

Som person är du driven och ansvarsfull, med förmåga att identifiera och genomföra förbättringsarbeten. Eftersom rollen innebär att du måste våga ta beslut, gå från ord till handling och snabbt hitta nya lösningar, så måste du vara självgående och ha ledarskapsförmåga.

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsperiodens slut, så välkommen med din ansökan redan idag!

Övriga krav: Van användare av Office-paketet. B- körkort.

Det här erbjuder vi: På Östersundshem är vi måna om våra medarbetare - därför har vi både friskvårdstimme och sjukvårdsförsäkring. Vi tror att en individ som får förutsättningar att må bra gör ett bättre jobb - helt enkelt.

Ansökan och kontakt

Du söker tjänsten via jeffersonwells.se, där du laddar upp CV och personligt brev i pdf-format. Om du har frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist på mobil 070 - 377 2063 alt mail annakarin.bergqvist@jeffersonwells.se

Sista ansökningsdag. 30 maj

Vi välkomnar din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Publiceringsdatum
2021-05-10

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Experis AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "358d7d7d-ca40-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Östersundshem

Jobbnummer
5731783

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: