Norsk / Svensktalande stjärna till Servicedesk

Tomas Rydén / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tomas Rydén i Stockholm, Solna eller i hela Sverige

Dina arbetsuppgifter
I denna roll är du en viktig medarbetare med mycket kundkontakt, främst mot den norska marknaden. Med ITILs processer och regelverk i grunden löser du, tillsammans med dina kollegor, kundernas problem och frågeställningar. I Servicedesk hanteras många olika typer av händelser. Du kommer bland annat sätta behörigheter, ge information, lösa problem samt vara leverantörens dagliga kontakt med beställarens användare. Målet är att ge kunden bra service genom professionellt bemötande, tät återkoppling och uppföljning samt att så snabbt som möjligt åtgärda kundens problem. Vidare ansvarar du för att verksamheten följer kundernas olika SLA:er.

Din profil
Vi söker dig som vill utnyttja dina kunskaper i det norska språket förenat med en serviceinriktad roll inom IT. Eventuellt har du jobbat i en liknande roll tidigare, kanske har du redan god kännedom om ärendehantering i Windowsmiljö och erfarenhet av Ad, Exchange, Citrix samt generellt om IT! Annars kommer du att jobba med duktiga och kompetenta kollegor som du kan lära av. Du kommer att på ett professionellt sätt hantera kunder och att hjälpa dem till en snabb och smidig lösning på sina problem.

Vi söker dig som:

Behärskar norska och svenska i tal och skrift
Har erfarenhet av liknande roll
Har ett genuint intresse och förståelse för IT
Har goda kunskaper om Windowsprodukter
Är en glad och positiv medarbetare

Sista ansökningsdag
Urval och intervjuer sker löpande så ansök redan idag.

Om oss

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering inriktat mot teknik, IT och industri. Vi är auktoriserade genom Bemanningsföretagen Almega och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Våra konsulter är vår främsta tillgång och vi erbjuder friskvårdsbidrag samt försäkringar för att du som konsult ska trivas och må bra. Ledorden i vår verksamhet är kreativitet, ansvar och kompetens.

Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på tio orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har dagligen mellan 350-400 konsulter ute på uppdrag. Koncernbolaget Maxkompetens Sverige AB är noterat på Nasdaq First North under kortnamnet MAXK och i koncernen ingår även elevhälsabolaget SkolPool Sverige AB.




Om kunden
Vår kund är en väletablerad och välkänd IT-leverantör som hjälper sina kunder bland annat inom områdena it-outsourcing, affärssystem, integrationslösningar samt datacenter. De söker en till medarbetare till deras servicedesk i Stockholm som tar hand om drift, förvaltning och utveckling av hela eller delar av kundernas befintliga IT-miljö.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-03-16

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-30
Ange följande referens när du ansöker: 5098
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tomas Rydén tomas.ryden@maxkompetens.se 073-424 85 82

Företag
Tomas Rydén

Adress
Tomas Rydén
Hantverkargatan 25B
11221 Stockholm

Kontorsadress
Hantverkargatan 25B

Jobbnummer
3380003

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tomas Rydén

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tomas Rydén: