Nordisk Servicekoordinator
Huvudkontor / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
2017-06-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nordisk Servicekoordinator" (publicerad 2017-08-14) ⬅️
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Huvudkontor i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Dina fokusområden som Nordisk Servicekoordinator inom Moderna Affinity är:
Vara observant på hur marknaden förändras och att aktivt söka information och kunskap om ny teknologi/nya möjligheter inom service och reparation
Säkerställa att vår "servicetaktik" förändras från reaktiv till proaktiv
Stötta affärsverksamheten när nya avtal med partners tecknas
Fungera som stöd för skadereglerarna när det gäller tekniska frågor
Arbeta fram och koordinera serviceavtal på nordisk nivå
Uppföljning av fakturerade reparationer enlighet med gällande avtal
Uppföljning av servicenivåer med våra servicepartners
Uppföljning av eftermarknaden och koordination med diverse varumärken (Samsung, Sony, Apple etc.)
Optimera service och logistikupplägg vid skadehantering på nordisk nivå
Delta i förhandlingar om serviceavtal med befintliga samt nya leverantörer
Delta i avstämningsmöten och pågående utvecklingsmöten med leverantörer/servicepartners
Delta i interna möten i Tryg/Moderna
Du kommer, tillsammans med bolagets Purchase and Supply Chain Manager, att säkerställa:
Att vi kan leverera det bästa service- och försäkringskonceptet i samarbete med serviceindustrin och de större varumärkena.
Att vi kan leverera lönsamma produkter genom optimering av servicekoncept och samarbete med servicepartners.
Du har erfarenhet inom hemelektronik - antingen från handels- eller industribranschen. Föredragsvis har du varit verksam i servicebranschen kring hemelektronik tidigare, men detta är inte ett krav. Viktigast är att du har ett gediget intresse för att utöka dina kunskaper gällande produkterna vi försäkrar och eftermarknaden kring reparation.
Som person är du positiv och engagerad i ditt arbete. Du måste vara pålitlig och trovärdig i både medarbetares och samarbetsspartners ögon.
En stor del av tjänsten består av support mot skadehanteringen i den dagliga verksamheten samt att vara i konstant dialog med våra leverantörer för att säkerställa att vi levererar den bästa möjliga produkten till kunden. Det är därför viktigt att du värdesätter att vara ett stöd för våra medarbetare i en förändrande och växande omgivning, där du förmedlar vidare dina kunskaper utöver Affinity.
Sist men inte minst måste du vara självgående och utstråla både självsäkerhet och professionalism eftersom du kommer att hantera möten med leverantörer på veckovis basis.
Moderna Försäkringar är en del av Tryg Forsikring A/S som är Danmarks största försäkringsbolag. Försäkringsverksamheten bedrivs i Danmark, Norge och Sverige och i koncernen arbetar 4000 medarbetare. Moderna Försäkringar fortsätter att växa i Sverige genom vårt nytänkande sätt där vi mixar hög service med effektivitet och utveckling inom våra kärnområden produkt, försäljning och skadereglering.
Varaktighet, arbetstid
Tjänsten omfattar ungefär 30-40 resdagar om året. Du kommer att rapportera till bolagets Purchase and Supply Chain Manager.
Publiceringsdatum2017-06-21Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-07-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktThomas Hede Guldmann
thomas.guldmann@tryg.dkFöretagHuvudkontor
AdressHuvudkontor
Box 7830
10398 Stockholm
KontorsadressSveavägen 167
Jobbnummer 3569623
Observera att sista ansökningsdag har passerat.