Nordisk Servicedesk-chef

Sigma Resources / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sigma Resources i Stockholm

Sigma är en ledande leverantör av tjänster inom IT, Management och Informationslogistik. Med nordiska kunder som bas levererar vi på en internationell marknad och fokuserar på funktionella åtaganden. Sigma är noterat på Stockholmsbörsen och har cirka 1500 medarbetare i nio länder. www.sigma.se

Till vår kund inom Retail söker vi nu en Nordisk Servicedesk-chef

Rollbeskrivning

Teamet består idag av fem stycken medarbetare och rollen innefattar såväl budgetansvar som personalansvar. Kvalitén på den support som tillhandahålls är av största vikt och man kommer att ha en nära dialog med den nuvarande hostingleverantören respektive den interna utvecklingsavdelningen i samband med problemställningar som supportgrupperingen inte kan lösa. 
Kunden håller just nu på att centralisera hela supporten och ditt ansvarsområde kommer primärt vara att få detta att fungera. Fokus kommer vara att ta fram och implementera nya processer samtidigt som du ansvarar för att kraven på kvalitén av supporten efterlevs.

Exempel på arbetsuppgifter är bland annat följande:

Ta ägandeskap över supportprocessen samt leda arbetet med att vidareutveckla supportorganisationen och ta den till nästa nivå. Paketera support som en produkt och hjälpa till med pre-sales gentemot kund. Hålla i medarbetarsamtal och lönesamtal. Rollen kommer att innebära visst tekniskt arbete hands on, även om det primärt handlar det om att leda supportverksamheten och koordinera arbetet så att kunderna får sina problem lösta. Vara eskaleringspunkt internt. Ta ansvar som Incident Manager vid behov och bedöma inkommande problem samt eskalera dessa vidare till rätt kontaktyta samt säkerställa att frågan löses. Leverantörskontakt och regelbundna möten för uppföljning och kravställning med nuvarande hostingleverantör. Driva förändringsprojekt. Uppföljning och rapportering av utvalda KPI:er.
Tjänsten är placerad på kundens kontor i centrala Stockholm, Kungsholmen.

Publiceringsdatum
2016-04-08

Profil
För att passa för tjänsten så tror vi att har du erfarenhet från en liknande roll och förslagsvis bakgrund inom teknisk support. Vi tror att du på senare tid har arbetat som team leader, supportchef eller Incident Manager. Vidare krävs det att du är ITIL-certifierad, har ett starkt processtänk och god erfarenhet från att tidigare jobbat mot externa kunder.

Som person är du kommunikativ, snabbtänkt och har en förmåga att ta snabba beslut. Din arbetsdag kan komma att se olika ut beroende på vilken typ av arbete som dyker upp, vilket kräver att är flexibel samtidigt som du är strukturerad och arbetar metodiskt. Du är också självgående och har en fallenhet för att skapa och genomlysa processer och rutiner.

Utöver ovanstående är det starkt meriterande om du har en högskoleutbildning/universitetsexamen. Vidare så behöver du kunna tala och skriva såväl svenska som engelska obehindrat.

Din ansökan
Vi arbetar med löpande urval och intervjuer så vänta inte med att skicka in din CV och personliga brev till maria.soderlund@sigma.se . Vid frågor är ni välkomna att kontakta rekryteringsansvarig Maria Söderlund på 070-210 27 05 eller maria.soderlund@sigma.se  .

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
100% Heltid

Ersättning
Marknadsmässig

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-08
Ansökan kan skickas till e-postadress: maria.soderlund@sigma.se
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Söderlund +46 702102705

Företag
Sigma Resources

Adress
Sigma Resources
Lindholmspiren 9
41756 Göteborg

Kontorsadress
Lindholmspiren 9

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2772079

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sigma Resources

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sigma Resources: