Nordisk kundservicechef till oljebolag

PerformIQ / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PerformIQ i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

PerformIQ
Företagspresentation
Nordic Lubricants AB är en del av den globala BP gruppen, ett av världens största oljebolag. BP har över 96 000 anställda och opererar i mer än 100 länder världen över. Affärsverksamheten i Norden inkluderar huvudsakligen marknadsföring, försäljning och distribution av Castrol och BP smörjmedel till fraktfartyg, flyg, fordonsindustri och industriell tillverkning.
Tjänstebeskrivning
I rollen som nordisk kundservicechef är du spindeln i nätet internt på företaget och ska motivera det nordiska kundserviceteamet att arbeta mot ett gemensamt mål - nöjda kunder! Du ska kunna arbeta både operativt och strategiskt, med telefonen som redskap. Du kommer att ha personalansvar över den nordiska kundservicegruppen och i samband med det se till att våra kunder servas på bästa sätt. I arbetet ingår att löpande se till att arbetet flyter inom arbetsgruppen; order/telefonhantering, rutiner, processer och bemanning. Det är viktigt att våra kunder är högsta prioritet i allt vi gör och löpande coachning till personalen är viktig.
Krav på person
Vi söker dig som har erfarenhet av en teamledar-roll sedan tidigare och vi ser det meriterande om det varit på en nordisk nivå. Vi ser gärna att du behärskar två eller flera nordiska språk. I det fall du inte talar danska är erfarenheten att arbeta mot Danmark en merit. Då koncernspråket är engelska är även goda kunskaper i detta ett krav. Har du högskoleutbildning är detta meriterande men du kan även ha gått någon intern utbildning inom kundservice.
Rollen som kundservicechef innebär många sociala kontakter både internt och externt och det är därför viktigt att du känner dig trygg i en roll med många sociala kontakter och det är meriterande om du har erfarenhet från arbete på kundsidan. Vi ser gärna att du har arbetat i stora affärssystem tidigare och att du kan arbeta både operativt och strategiskt i organisationen. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med teknisk rådgivning, då det i rollen kommer att innebära rådgivning i olja mot kunden. Du kommer även att ansvara för vårt CRM system Insight och vårt Order on line system så goda systemkunskaper krävs.
Som person är du driven, ansvarsfull och engagerad i ditt arbete. Du har en förmåga att kunna se förändringar och är öppen i ditt sätt att tänka inför nya lösningar. Vidare är du serviceminded, stresstålig och har en positiv inställning som vittnar om att det mesta är möjligt. Du agerar professionellt i ditt arbete vilket innebär att du strukturerat utför ditt arbete med noggrannhet och engagemang. Vi ser gärna att du är kommunikativ och resultatinriktad med goda ledaregenskaper.
Om du tidigare tillhört föreningslivet/idrottsrörelsen ser vi det som meriterande, ange gärna vilken idrott du har utövat.
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstider med möjlighet till flextid.
Plats: Centrala Stockholm
I denna rekrytering samarbetar vi med PerformIQ. Eventuella frågor besvaras av Lovisa Nilsson Rekryteringskonsult, på 08-410 575 02. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande.
Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2011-07-15

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-09-15
Ange följande referens när du ansöker: 243
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
PerformIQ

Adress
PerformIQ
Birger jarlsgatan 34
11429 Stockholm

Jobbnummer
986118

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PerformIQ

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PerformIQ: