Noggrann och samarbetsvillig ekonomiassistent sökes till trevlig

Bemannia Kontor / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du tidigare erfarenhet som ekonomiassistent? Brukar du beskrivas av kollegor som orädd inför nya utmaningar? Då kan du vara just den vi söker till detta utvecklande uppdrag.

Om uppdraget:

Vår kund är ett företag med verksamhet inom logistik, tryck och kommunikation, med ca 160 engagerade medarbetare. På ekonomiavdelningen arbetar 4 personer i ett sammansvetsat team där det är viktigt att du passar in i arbetsmiljön. Kunden arbetar både med svenska och nordiska bolag.

Publiceringsdatum
2018-11-08

Arbetsuppgifter
I rollen kommer du bland annat hantera kund-och leverantörsreskontra, inbetalningar och avstämningar av kunders reskontra samt löpande redovisning. Vidare ingår att arbeta med månadsbokslut med avstämningar av balanskonton och att vara delaktig i årsbokslutarbete. I och med detta tror vi att du kan prioritera arbetsuppgifter, är förändringsbenägen och har en flexibel inställning. Det är också viktigt att du bidrar till en trevlig stämning och trivs i en utåtriktad miljö.

Då du tillhör en mindre ekonomi avdelning kommer du självklart vara behjälplig med övriga vanligt förekommande arbetsuppgifter. För detta ser vi att du har en mycket god samarbetsförmåga och är kommunikativ mot dina kollegor.

Kvalifikationer
• Gymnasieutbildning eller motsvarande
• Minst 1 års erfarenhet som ekonomiassistent
• Mycket goda kunskaper i svenska, tal och skrift
• Vana att arbeta med MS Office
• Meriterande med erfarenhet av Microsoft Dynamics NAV (tidigare Navision)
• En ytterligare merit om du arbetat i Hogia

Tjänstens omfattning och tillträde
Tjänsten avser ett konsultuppdrag på 100% med start omgående under november som beräknas pågå under sex (6) månader. För rätt person finns det därefter mycket god chans till överrekrytering.

Om ansökan:

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Sofie Nilsson på e-postadress: sofie.nilsson@bemannia.se. Ange annonstiteln för den tjänst som din fråga berör i ämnesraden i ditt mail.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.

Alla våra lediga tjänster finner du här: www.bemannia.se/lediga-jobb/

Registrera ditt CV här: www.bemannia.se/registrera-ditt-cv/
Då finns du med i vår databas även för framtida rekryteringar.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Välkommen till Bemannia - Rätt person direkt!

www.bemannia.se www.facebook.com/bemannia

Varaktighet, arbetstid
Heltid ca 6 månader

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofie Nilsson

Företag
Bemannia Kontor

Adress
Bemannia Kontor
Sveavägen 155
11346 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 155 11346 Stockholm

Jobbnummer
4447360

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia Kontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor: