Noggrann inköpsanalytiker sökes!

Placera Personal AB / Inköpar- och marknadsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige

Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Till vår kund söker vi nu en inköpsanalytiker. Vår kund tillhandahåller kontorsteknik och tjänster som hjälper företag att bli effektivare och att utnyttja sina möjligheter. Hela organisationen är inriktad på praktiska och nyskapande företagslösningar.

Tjänsten
I tjänsten som inköpsanalytiker är du initialt anställd av Placera Personal och uthyrd till kundföretaget. För rätt person finns en stor chans till ett övertagande och anställning hos kunden. Du kommer att arbeta på huvudkontoret i Sollentuna och ingå i ett nordiskt och europeiskt team och rapportera till engelsk chef.

Publiceringsdatum
2013-01-16

Dina arbetsuppgifter
I rollen som inköpsanalytiker har du följande arbetsuppgifter:

• Administration kring operativ inköpssupport i den nordiska regionen
• Arbete i SAP
• Underhållning av data som finns i systemet
• Mycket kontakt med den lokala, nordiska och internationella verksamheten
• Utveckling av företagets rutiner och processer för att effektivisera organisationen

Kvalifikationer
För att passa i rollen som inköpsanalytiker ser vi att du har:

• Akademisk utbildning är meriterande alt relevant arbetslivserfarenhet
• Erfarenhet av att ha jobbat mot många interna stake holders
• Kunskap om/erfarenhet av hela värdekedjan (Supply Chain)
• Meriterande med SAP kunskaper
• Goda kunskaper i Excel
• Stort IT-intresse
• Svenska och engelska, flytande i tal och skrift är ett krav då du rapporterar till engelsk chef

För att arbeta som inköpsanalytiker hos vår kund är det viktigt att du besitter en stor kommunikations- och samarbetsförmåga. Tjänsten kräver också självständighet i arbetet och förståelse för komplexa processer samt att man förstår värdekedjan (Supply Chain). Rollen är mycket operativ och vi söker dig som är driven, stresstålig, initiativrik och har lätt att samarbeta med andra.

Vill du jobba på ett seriöst företag med stora utvecklingsmöjligheter som satsar på sin personal? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Vi vill gärna ha ditt CV på engelska! Urval och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Arbetstider och omfattning
Heltid Konsult via Placera Personal

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ecaterina Cavieres, Rekryterare 08-586 22 719

Företag
Placera Personal AB

Adress
Placera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista

Jobbnummer
1439443

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Placera Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Placera Personal AB: